Avatar billede thehollow Nybegynder
12. juni 2002 - 23:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic 6, MDAC2.7, Windows XP

Er det ingenting som virker om hverandre når det gjelder Windows XP, Windows 2000, Windows ME, Windows 98 og Windows NT...

Jeg har laget et database-program i VB6. Man må så klart lage et install-program med Package and Deployment Wizard. Etter det kan man bruke programmet. Men det skjærer seg BESTANDIG når det gjelder MDAC 2.7 og Jet4.0. Jeg har prøve mange forskjellige patcher og oppdateringer, men det virker aldri på ALLE slags Windows-versjoner (trenger ikke Win95, men alt det andre).

Er det noen som har en rutine over hva som trengs og hva som ikke trengs av programmer og oppdateringer?

- Mats
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
13. juni 2002 - 08:37 #1
MDAC 2.6 og fremefter indeholder IKKE Jet 4.0. Det skal installeres separat - afhængig af den platform, der installeres på.
Avatar billede thehollow Nybegynder
13. juni 2002 - 10:41 #2
OK. Det visste jeg egentlig. Det jeg vil er å få mitt program til å virke like bra på WinXP som på Win2000, WinME og Win9x.

Men det er vel litt for mye forlangt av Microsoft...

Jeg er sikker på at det er Visual Basic og Package and Deployment Wizard sin skyld. Finnes det noen alternativer til PDWizard? Det er mange dll-filer som skal registreres, så det virker ikke å bruke Windows Installer, tror jeg. Isåfall: hvordan?

// theHollow (desperat og irritert)
Avatar billede thehollow Nybegynder
17. januar 2003 - 08:46 #3
Ingen svar kvalifiserer til poeng her. Fant senere ut at jeg bare skal slutte å bruke Package & Deployment Wizard.