Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Compaq- ram

Hvilke ram skal jeg bruge for at opgradere min compaq 7990! da jeg har prøvet flere der ikke virkede med min compaq?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 23:04 #1
Spørg forhandleren vi ved jo ikke hvad der er i nu
Avatar billede wanix Praktikant
12. juni 2002 - 23:06 #2
Jeg ved der skal nogle specielle Compaq ram i en af mine venner havde samme problem. Og de er MEGET dyre. Jeg mener han gav omkring 700 kr for 256 MB Compaq Ram (PC133)
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:07 #3
der er originale compaq ram i lige nu de hedder pc100 sd ram. jeg vil gerne have nogle nye men ikke til den pris compaq kører med.
Avatar billede wanix Praktikant
12. juni 2002 - 23:07 #4
Øhh >>Westhi det var nok ikke lige det svar, han gerne ville have. : )
Avatar billede wanix Praktikant
12. juni 2002 - 23:08 #5
Så er der nok ikke så meget at gøre. Compaq har nemelig lavet det så "smart" at man ikke kan proppe almindelige Ram i. Jeg er ikke sikker på prisen, men de var meget dyre.
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:09 #6
det lyder som om du har ret det er også det jeg har hørt jeg håbede bare at der var nogen der kendte et mærke som kunne køre i en compaq da de originale er for dyre!
Avatar billede wanix Praktikant
12. juni 2002 - 23:11 #7
Jeg tror ikke at der er lavet nogle uoriginale Ram til Compaq. Ligesom med farvepatroner. Men det ville ellers være smart.
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:12 #8
ja det ville det sgu. det er bare røv tur at man skal ud med så mange penge
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 23:12 #9
Du skal finde en ægte hardware nørd, han vil kunne opgradere bios (altså til den oprindelige producents bios ikke compaqs)herefter kan du bruge standard ram.
jeg ved at svaret ikke hjælper dig meget, men jeg har fået det gjort og det virkede, turde ikke selv.    8)
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:16 #10
så du har altså også en led compaq. de er fandme røv trælse hvad der angår hardware
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 23:19 #11
har haft, første og sidste, compaq sutter.
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 23:19 #12
Takker for point.  8)
Avatar billede wanix Praktikant
12. juni 2002 - 23:20 #13
Hé he jeg snakkede med en herinde. Der havde problemer med at tilslutte en alm. PS2 mus. He he!
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:21 #14
okay nemme point
Avatar billede hub Nybegynder
13. juni 2002 - 00:10 #15
Avatar billede becko Nybegynder
13. juni 2002 - 10:13 #16
hub >>
nej, compaq foventer en digital signatur, på deres ram.
kingston har formodentlig købt den signatur, hvilket også forklare den lidt dyrere pris (9$ mere for et 64 mb modul)