Avatar billede cyberkox Nybegynder
12. juni 2002 - 17:44 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Online users...

Hej Eksperter.

Jeg læst en artikel på www.egenhjemmeside.dk om online users osv. i global.asa. Desværre fattede jeg ikk en pind af hvad der stod, så nu spørger jeg jer.
Hvordan udskriver man:
- hvor mange brugere der er online
- hvor mange "gæster" der er online
- hvor mange der alt i alt har været der
- hvor mange der har været i dag.

Jeg vil ikke kun have Copy/Paste, men et svar, der beskriver det godt og grundigt.

/Cyber Kox
\http://www.cyber-kox.subnet.dkhttp://www.web-service.tk
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2002 - 17:49 #1
www.ACTIVESERVERPAGES.DK - hov... caps lock... samt www.netcoders.dk kan du finde godt forklaret eksempler på alle dele
Avatar billede cyberkox Nybegynder
12. juni 2002 - 17:54 #2
Kigger lige ;)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
12. juni 2002 - 17:57 #3
Hmm, jeg kan ikke rigtig finde nogle gode artikler...

Har du set nogen ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
12. juni 2002 - 18:53 #4
Hmm, hvorfor virker dette ikke ?
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Application_OnStart
Application("antalbrugere") = 0
Application("maxbrugere") = 0
Application("maxbrugeredato") = now()
End Sub

Sub Application_OnEnd
    ' Skriv kode som skal køres når applikationen (serveren) stoppes
End Sub

Sub Session_OnStart
    dim i
    i = application("antalbrugere") + 1
    application.lock
    application("maxbrugere") = i
    if i>application("maxbrugere")then
        application("maxbrugere") = i
        Application("maxbrugeredato") = now()
    end if
    application.unlock
End Sub

Sub Session_OnEnd
    dim i
    i = application("antalbrugere") - 1
    application.lock
    application("antalbrugere") = i
    application.unlock
End Sub
</SCRIPT>
Avatar billede rxftp Nybegynder
12. juni 2002 - 19:41 #5
det virker fint... men har du sat det ind i global.asa som skal være placeret i roden af websitet?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
13. juni 2002 - 15:44 #7
Tja, jeg tror at det er friserverplads.dk der ikke kan ha global.asa
Avatar billede rxftp Nybegynder
13. juni 2002 - 15:53 #8
det kan godt være....
du ka jo købe dig et cliche.dk webhotel starter får ca 5,- om måneden
Avatar billede cyberkox Nybegynder
13. juni 2002 - 19:15 #9
Ja, jeg har også tænkt på det, men jeg ska snart på efterskole, og så gider jeg ikk rigtig betale for det ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
13. juni 2002 - 22:03 #10
rxftp ---> Glem alt om Cliche. Deres økonomi vil aldrig nogensinde kunne nå et realistisk niveau med de priser. Og det er ris til både egen og brugernes r.. i sidste ende, når hele lo.... går nedenom og hjem.
Avatar billede rxftp Nybegynder
13. juni 2002 - 22:10 #11
tja det har du vel ret i... men nu var det lige det eneste fornuftige prislege jeg kunne forestille mig man ville bruge når det bare var til at lege med ikk?
Jeg har anyway et billigt et godt nok ikke hos cliche og jeg har et dyrt... det billige bruger jeg til at eksperimentere på...

Men du har helt sikkert ret!
Avatar billede oasen Nybegynder
13. juni 2002 - 22:13 #12
Det er nok også den mest sikre politik.
Jeg ville i hvertfald aldrig ligge en hjemmeside hos Cliche, hvis der eksisterede det mindste krav om oppetider og performance, men ja - til 5 kr om måneden og lidt "leg" er det sikkert fint.

Nu var det heller ikke for at starte en længere diskussion om Cliche, for det er vist udebateret i utallige andre spørgsmål...;)
Avatar billede rxftp Nybegynder
13. juni 2002 - 22:34 #13
ja det har du ret i!
man skal kravle før man kan gå...
Cliche = kravle....
Avatar billede oasen Nybegynder
14. juni 2002 - 05:31 #14
My point :o)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
15. juni 2002 - 16:27 #15
Nå, lukker da jeg ikke har fået noget af det til at virke ;(

Takker ellers for hjælpen...