Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 12:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

KIX

Hej, er der en af jer som vil lave et KIX script til mig

Det skal kunne:
-----
Skrive: Hej USER velkommen til DOMÆNE - KLOK - DATO

Lave 3 netværks dreve

Og installere 2 printere
-----
Andre gode ider er velkommen

/vh G
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 12:12 #1
Og installere 2 printere <<===== men kun hvis de ikke er der!!!
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 12:48 #2
Hmmm Hallo, some one
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juni 2002 - 12:52 #3
hvad fan.. er et KIX script?
mener du ikke LogOn script?
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 12:54 #4
er det netværks printere...
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:00 #5
er printerne installeret lokalt på maskinen eller mener du at scriptet skal installere dem hvis de overhovedet ikke er installeret på maskinen.

Det den skal skrive i startet er Hej "username" velkommen til "Domænenavn" - "klokken" - "Dato"
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 13:02 #6
Ja et LogOn scripts som skal køre en Netværks printere på og sige Hej "username" velkommen til "Domænenavn" - "klokken" - "Dato"
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:19 #7
Har du flere forskellige Domæner...
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:49 #8
hvilke styresystemer køre din klienter med.
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:51 #9
jeg kan lave et script til dig der kun kan køre på XP og windows 2000 klienter men så kan den også det hele du ber om...
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 13:53 #10
WinXP og Win2k og kun et domæne
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:57 #11
så skal det se nogelund sådan her ud...

@echo off
echo Hej %username% Velkommen til (Domæne navn)
echo klokken er nu:
time /t
echo Den:
@date /t

net use L: \\(servernavn)\(mappe share navn) /persistent: no
net use j: \\(servernavn)\(mappe share navn) /persistent: no
net use K: \\(servernavn)\(mappe share navn) /persistent: no

net use lpt2: \\(servernavn)\(Printer share navn) /persistent: yes
net use lpt3: \\(servernavn)\(Printer share navn)/persistent: yes

det eneste du skal udfylde er det der står mellem parentecerne
Og husk at slette parentecerne
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 13:59 #12
svar :´) nu skal du bare installere printerne lokalt på maskinerne på henholdsvis lpt2 og lpt3...
Avatar billede lennon Nybegynder
12. juni 2002 - 14:00 #13
rettelse : nu skal du bare installere printerne lokalt som pc'ens administrator på maskinerne på henholdsvis lpt2 og lpt3...
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 14:46 #14
Det skal have tak for :D
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 14:48 #15
\du/
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juni 2002 - 20:42 #16
Ej, det kunne jeg da også ha lavet ... troede at du ville have installeret printerne automatisk..