Avatar billede tingo Nybegynder
04. august 2000 - 11:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CyberC, DSL med zyxel router 310 - we have a problem

Hej

vi har lige fået en cyberc DSL forb. til vores 7 maskiner som køre i netværk, via en HUBH, som er tilsluttet routeren, (den cyberC anbefaler , en zyxel 310)
men selvom router lampe indikere forb mellem hubh og den selv, kan der stadig ikke komme inet, på maskinerne, jeg ved det er noget med ip adr. og TCP/ip opsætning...
men jeg vil blive meget glad for en udførlig forklaring på hvordan det foregår, gerne hvis du selv har cyberC DSL med router tilsluttet...
Avatar billede jones Nybegynder
04. august 2000 - 18:56 #1
Jeg har også sat mit netværk op med cc dsl & router. på følgende måde : (jeg køre selv windows 98se) Vi tar det helt fra bunden:

1.installer netkort
2. hvis w98 ikke selv gør det, så installer tcp/ip protokollen, ved at klikke på tilføj -> protokol -> microsoft -> tcp/ip.
3. installer også \"fil og udskriftdeling\"
4. Genstart
5. højreklik på andre computere.
6.Gå i egenskaber for tcp/ip protokolen
7. sæt ring i angiv en ip adresse.
8. i ip/adresse skriver du fx.(på pc1 \"192.168.0.1\" (pc2 \"192.168.0.1) osv.
9. undermaske skal være det samme på alle pc´er \"255.255.255.0\"
10. Genstart.
11. Gør dette på alle pc´er.
12. højreklik på internet explore og vælg egenskaber.
13. vælg fanen forbindelse og tryk på indstil
14. guiden internet forbindelse viser sig nu. Vælg nederste ring (Jeg vil etablere min internet-forbindelse, eller....
15. tryk næste.
16. Vælg ringen Internettet via et lokanetværk.
17. sæt flueben i Automatisk registrering af proxy-server.
18. du kan bare klikke nej til e-mail og nyhedsgrupper...

Så skulle den være hjemme.

Jeg kan ik´ se hvad der ellers skulle være galt, men hvis dit netværk virker mellem computerene skulle dette virke.

Hvis det ik´ virker så skriv problemet og jeg løser det.

\\\\ Jones
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. august 2000 - 15:04 #2
Det tyder på dine netkort og det hele er sat rigtig op til jeres HUB, så det er nok fint nok.

Prøv at kig instruktionsbogen igennem til routeren, der står nok noget om hvordan du konfigurerere den.. Umiddelbart vil jeg tro du skal gøre det med programmet telnet, som er indbygget i Windows.

Når du har givet din router en IP adresse, og evt. sat den op som DHCP server som kan styre dit netværk\'s IP adresser.

Når det er gjort skal du sætte klienterne op..

Højreklik på Andre Computere, og så Egenskaber.
Dobbeltklik på TCP/IP -> NE2000

(eller hvad dit netkort nu hedder..)

og gå ind i \"Gateway\" tror jeg det hedder.

Der trykker du IP adressen ind som du gav din router.

Så skal alle klienterne genstartes.

Det som Jones siger, er næsten korrekt, bortset fra du -IKKE- skal bruge proxy, det finder den selv ud af.. Dog ville det være smart med en proxy server, og firewall, men det er jo en anden snak..

</kapsel>

PS: Smid evt. en mail til mig hvis du har problemer (kapsel@hot-or-not.dk)
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 19:33 #3
Yes det er rigtigt !!! Det med proxy server har intet med spørgsmålet at gøre, men jeg delte bare lidt ud af min egen erfaring fra mit eget netværk !!

--> Tingo
Finder du ud af noget ??

\\\\Jones
Jones@cool.dk
Avatar billede tingo Nybegynder
05. august 2000 - 19:45 #4
Hej med jer..

jeg holder weekend nu, men ser paa jeres forslag straks på mandag...

god weekend til jer osse.
/Tingo
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 19:49 #5
Fint men hvis du ombestæmer dig så husk at jeg altid er på nettet *S* Næsten

Mail hvis du ombestæmer dig !
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 19:52 #6
Ups Det kunne være at jeg skulle skrive lidt langsomere *SS*

Det er sindsygt så mange stavefjl jeg laver *S*
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. august 2000 - 20:21 #7
hehe, din erfaring er bare desværre bare ikke til megen nytte, når fyren ikke ejer en proxy server.. hehe.. ;)

..hvilket minder mig om jeg skal til at sætte transperant proxy op på min linux server.. ;)

Så filer bliver cachede, og hentet frem, uden brugeren har sat proxy op på hans maskine (med Squid proxy ;)..

Og kan jo ligeså godt smide bannerfilter på, så sparere man da den båndbredde, og øjn irritation ! ;)

</kapsel>
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 22:25 #8
-->Kapsel

Prøv lige at uddybe det med bannerfilter !!! Det lyder interresant.

-->Tingo
Glem det jeg skrev om Proxy server.

-->Kapsel
Tror du fyren her kender til Telnet & DHCP, hvis man ik´ er god til tcp/ip tror jeg nok han skal have en vejledning i det!!
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. august 2000 - 22:54 #9
hehe..

Du skal bruge en Squid proxy server på din Linux maskine.. og så check http://www.zip.com.au/~cs/adzap/index.html .. Hent den tarball, og installer som der står i README og INSTALL..

Så er det ret nemt at styre.. ;)

Tja, om han kender til telnet.. sikkert ikke, men så må man jo lære det ;)

DHCP er ikk så svært ;) RTFM! (Read The Fucking Manual ;)

</kapsel>
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 23:04 #10
--> kapsel
smart nok *S*

Tja han må jo \"RTFM\" men nogle er jo lidt hjælpsome her på eksperten.

Hmm kasper... jeg har lige været inde på din hjemmeside (hot-not) og det undre mig lidt at du ikke får flere besøgende !! har du ikke tilmeldt den en masse søgemaskiner ?? . Det under mig for den er sku skideflot. jeg har en grim misvedligholdt side hvor der snart er 35.000 som har besøgt den !
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. august 2000 - 23:09 #11
Tja..

Projektet er lukket ;) Thats why...

Den skide sponsor som gir os webhotel, har skiftet password til FTP serveren, og hver gang de sender det til mig, så er det det forkerte, så sidder med en opdateret version, jeg ikk kan uploade.. lidt skod, så det er jo lidt deres skyld ;)
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 23:12 #12
-->kapsel
kig lige her !

http://www.eksperten.dk/spm/18083

har Tingo bare mange point eller ved han ikke at man kun må stille et spg 1 gang ???

\\\\Jones
Avatar billede tingo Nybegynder
07. august 2000 - 12:57 #13
heh

det var det gamle problem vi havde med vores gamle forbindelse, nu har vi fået CC
og ny router, og netværket kører uden probelmer...
på win98 SE

jeg prøver nogle af jeres forslag liiiige om lidt...
Avatar billede tingo Nybegynder
07. august 2000 - 12:57 #14
iørvigt kender jeg nok telnet mere end nogen anden
da jeg bruger det til at spille austinMUD... :-)

/tingo
Avatar billede jones Nybegynder
07. august 2000 - 15:20 #15
\\\\tingo

Sorry!

Men det gamle problem er jo præcis det samme som det !!! og hvis det gamle virkede så burde dette også gøre det !

Prøv at pinge dig frem i netværket !! og se hva der sker.

Ellers konfikurer router enten med medfølgende software eller telnet !

ellers start forfra med at installere tcp/ip protokolen !.

\\\\Jones
Avatar billede jones Nybegynder
09. august 2000 - 20:34 #16
Der sker ik´  specielt meget har hva ??? har du giver op hva tingo ???

Eller er problemet ikke løst
Avatar billede tingo Nybegynder
12. oktober 2000 - 09:45 #17
hehe wow det er over 2 måneder siden jeg oprettede dette sp, og havde faktisk glemt det... sorry bout that...men nu har jeg acepteret svaret fra kapsel, som med lidt ændringer kom til at virke..status er nu at vores router er brændt af, men det er ikke jeres skyld :-) vi får en ny tilsendt