Avatar billede dp-boy Nybegynder
11. juni 2002 - 19:06 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

AMD eller Intel system???

Hejsa!

Jeg går lidt og tænker på at købe ny computer og har kigget lidt på henholdsvis et AMD og et Intel system.

Men hvilke af understående vil i anbefale.. Evt. foreslag til ændringer modtages med kyshånd ;o)

Pentium 4 system

Asus P4S533
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628052
1.023 kr.

Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598112
1735 kr.

Samsung 256MB DDR-SDRAM PC2700
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827897
605 kr.

Barracuda IV 60GB Fluid
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627896
899 kr.

Codegen MidiTower ATX-4046/C10
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597895
375 kr.

Grafikkort ??? Ved endnu ikke hvilket. Omkring 1000 kr.

I alt.  Ca. 5500 kr.

AMD XP+ system

Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz) Box
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577970
1.114 kr.

Asus A7V333 ATX
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893
1.182 kr.

Samsung 256MB DDR-SDRAM PC2700
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827897
605 kr.

Barracuda IV 60GB Fluid
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627896
899 kr.

Codegen MidiTower ATX-4046/C10
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597895
375 kr.

Grafikkort ??? Ved endnu ikke hvilket. Omkring 1000 kr.

I alt.  Ca. 5000 kr.
Avatar billede user-online Nybegynder
11. juni 2002 - 19:09 #1
AMD AMD..!!!!, den er bedre og er billigere, kan helt klart anbefales, dog tror jeg at du skal have 512 ram i stedet for 256, og en rigtig god køler, er de rbrug for i amd...
Avatar billede user-online Nybegynder
11. juni 2002 - 19:10 #2
Hvad styresystem regner du med at du vil have indstallreet derpå?
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:12 #3
Hmmm jeg ville vælge p4 løsningen, har selv lige købt og er yderst tilfreds havde førhen athlon 2000 xp !! Syntes ikke det gav så meget spark som i min p4 !!

Køb istedet et MSI(microstar) istedet for det ASUS, asus er slet ikke up2date hvad angår p4'eren endnu... www.shg.dk der kan du læse lidt omkring MSI og www.hardware-test.dk har også en stor test af MSI bundkortet!!

Harddisken... hmmm køb en Maxtor 80 gb FLUID koster 150,- mere men så er den også det bedre !!

Hmmm processoren nøjs' med en 1,6 og brug det medflg. program til MSI-bundkortet til at oc' den !! Så får du lige så meget fornøjelse

Jeg kører selv 1,6@2,58 med standard køling !!

YIR !!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. juni 2002 - 19:12 #4
Grafikkort anbefaling:http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617928
Det har jeg selv og det kører rigtigt godt.
Jeg ville vælge AMD XP+ system.
Det gjorde jeg for 2 mdr. siden og har ikke fortrudt.(endnu:-)
Du skal ikke købe en "Box'ed" version.
Købe en løs processor og så en Thermal Take Silent Viking køler.
Så har du en god og støjsvag køler.
Jeg har også det kabinet du har i listen,og det støjer heller ikke ret meget.
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:16 #5
User-Online : AMD AMD..!!!!, den er bedre og er billigere, kan helt klart anbefales, dog tror jeg at du skal have 512 ram i stedet for 256, og en rigtig god køler, er de rbrug for i amd...

Hmmmm billigere ?!? Hvordan det?? Det er kun en 1533 mhz... hvad hvis han vil have en 1800mhz... så er det da samme prisklasse!!!!

Bedre?!? Hmmm har du nogle konkrete beviser?!

Jeg kan sige at jeg kan rippe en dvd med mit system på 4½ time hvor det førhen tog op til 12 timer på mit xp system... så jeg ved da ikke helt hvor meget AMD holder!!! Var utrolig glad for amd da de lancerede t-bird for der var virkelig forskel men efter p4'eren fra Intel og så et rigtigt motherboard så er AMD altså temmelig bagefter !!!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
11. juni 2002 - 19:17 #6
user-online >>> WinXp Pro.

mini-me >> Har du evt. et foreslag til præcis hvilket type MSI bundkort?? Evt. den du har?? Det lyder sq najs med en 1,6@2,58 ! ;o)
Avatar billede nuki Nybegynder
11. juni 2002 - 19:21 #7
Hmmm ville vælge P4 da jeg selv p3 og den kører bare der ud af.
Du får slet ikke varme problemer med p4!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
11. juni 2002 - 19:24 #8
mini-me

AMD en yder det samme som en intel 1800Mhz såååå hvorfor ikke købe amd og få noget billigere der yder mere..

Du skal nok bare have 256mb ram mere i
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:26 #9
Okay der røg det jeg havde skrevet lige...!!

Jeg har selv MS-845 Ultra-ARU, Pentium4 /i845, >2000Mhz, Socket 478, DDRRAM og er ekstrem glad for det :) Især det onboard lydkort der er på.. normalt har jeg aldrig kunne forstå hvorfor det lort skulle puttes på.. men MSI har lavet noget kanont...!! Den 6.1 lyd man får er mindst ligeså go' som på creative 512 !!!!

Jeg ville nu vælge den her MS45E-MAX2-L, LAN, P4, Sokkel478, Intel i845E, FSB533 !! Vi har lige fået det på lager og det skulle efter sigende være endnu bedre også pga. 533 fsb'en hvis man en dag vil have en hurtigere cpu  + der skulle være mulighed for lidt bedre oc muligheder :)

PS. ram ( køb 512 de falder i løbet af næste uge yderligere, insider information :) )
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:28 #10
Hmmm djeclemen... hvor står det henne?!! Har du nogle test hvor jeg kan se det?? Er forhandler af både XP og INTEL... og har endnu ikke set nogle som helst overbevisende beviser for at AMD overhovedt når P4'erens højde !!!!

Men igen det er jo den evige strid og AMD og Intel..!!
Avatar billede nuki Nybegynder
11. juni 2002 - 19:31 #11
Vælg AMD hvis du ikke har ret mange penge og vælg Pentium hvis du vil have noget der kan køre stabilt
Avatar billede nuki Nybegynder
11. juni 2002 - 19:31 #12
hehe Mini-me hvad skal du have for en p4 nordskov 2 2.0 ghz
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. juni 2002 - 19:32 #13
AMD er sq også stabilt med en rigtig køler.
Man skal bare ikke spare den sidste 100kr på køleren.(Sådan er det bare):-)
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:33 #14
1995,- i boxed version og ellers 1945,- men så skla man selv købe køler
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. juni 2002 - 19:34 #15
Hva koster den så "Swåt"???
Avatar billede dp-boy Nybegynder
11. juni 2002 - 19:37 #16
mini-me >> Jeg kan ikke helt finde dem på edbpriser. Hvilken forretning arbejder du for?? Kan du evt. give mig et godt tilbud ;o)
Avatar billede nuki Nybegynder
11. juni 2002 - 19:38 #17
Hehe jeg sælger den til 2000 sort malet muhahaha
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. juni 2002 - 19:40 #18
Det er bare det,jeg har opdaget det ikke kan betale sig med alt det moms og kvitteringsfis:-)
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:40 #19
Jeg er indehaver af Jydsk Web og It løsninger... hmm drenge 1995 boxed er næsten indkøbspris, der er nul avance på IT i dag..!!

Hmmm dp-boy : send lige en mail til clark@jyskweb.dk med de specs. du skal have så finder vi ud af en fair løsning !!!
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 19:41 #20
Daffer lige op og henter noget avtensmad drenge... but i'll be back =:)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:12 #21
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/10/5374964

her er det det samme amd xp 2200+ mod intel p4 2.2Ghz
Avatar billede nicklasb Nybegynder
11. juni 2002 - 21:08 #22
dp-boy-> Havde du tænkt dig selv at samle den eller købe den samlet??

Jeg er nemlig også igang med at finde mig en ny.. Men jeg har hørt at det næsten ikke kan betale sig at samle selv mere.. Man spare ikke mere end et par hundrede.. Og hvis der så er noget der går i stykker, er det meget sværere hvis man skal have det byttet hos producenten eller skille den ad først..

Jeg havde først kigget på denne fra MM-vision http://www.mm-vision.dk/pcsystemer.asp?action=vis&varenr=99106 men syntes ikke lige frem det der skærmkort var noget at råbe hurra for.. Og det trækker vel rimlig godt ned..

Så kiggede på på denne http://www.libotech.dk/product.asp?product=151&page=1 fra Libotech..

Jeg har før handlet hos dem. Deres service er god, og deres priser er også rigtig gode (syntes jeg...)
Men det jeg jo gerne vil have er en Pentium..

Jeg har så kigger på selv at samle en.. Og har kigget på samme porcessor og kabinet som dig.. Men jeg ved ikke så meget til kølere, bundkort ovs..

Undskylde hvis dette er støj.. Men jeg så lige chancen til at sprøge nu hvor der var et åbent spørgsmål omkring dette emne..

mini-me-> Kan du samle noget billigt?? Og hvor sender du til??

/Nicklas B.
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juni 2002 - 22:18 #23
Hej Nicklas B, ja det kan vi og vi sender til hele landet !!

send en mail til clark@jyskweb.dk så kan jeg evt. fremsende nogle tilbud !!
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 23:46 #24
gider ikke deltage i amd vs. intel lige nu men kan da sige at jeg holder med AMD men jeg er osse gamer med andet end computer i livet =) ok det passer ikke men det lød da meget godt =)

ej jeg vil foreslå dig at enten købe et gf3 ti 200 til 1100 eller hvis du vil smide 500 kr oven i et gf4 ti4200 som vil gi dig en del mere fps =)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
15. september 2002 - 11:33 #25
Er det snart på tide at lukke??
Avatar billede dp-boy Nybegynder
15. september 2002 - 16:23 #26
Jo ;o)

Takker for hjælpen