Avatar billede ricky Nybegynder
11. juni 2002 - 17:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mellem 2 exchangeservere

Nåh Drenge - så er det nu I skal vise hvad I kan :)

Jeg har 2 Exchangeservere (SBS2000) der tidligere stod på samme lokalnet...

Nu har jeg flyttet dem til 2 forskellige lokationer på forskellige lokalnet - med hver deres Internet adgang.

Men nu kan jeg ikke sende mellem dem ???
- jeg får bare at vide at mailsene (elsker det ord) ikke kan leveres...

Så nu er dyre råd gode ?
Avatar billede ricky Nybegynder
20. juni 2002 - 14:00 #1
Hmmm... det var ikke meget... jeg prøver lige igen...
Avatar billede ricky Nybegynder
20. juni 2002 - 14:07 #2
Avatar billede techie Nybegynder
25. juni 2002 - 07:57 #3
Ifald de har hver deres gateway, må man formode at du har opsat route tabellerne så der er fuld IP routning mlm. de 2 LAN?
Yderligere kan du checke om der er SMTP forb. ved at telnet'e fra den ene server til den på port 25.
Står de i hvert sit site, check da site-connectoren og directory replicatoren. Beder du om en fuld update, skal du gerne kunne se MTA køen vokse kortvarigt. Dette gælder også ifald du kører X400 mlm. dem.
Avatar billede ricky Nybegynder
25. juni 2002 - 15:26 #4
techie> jeg har ikke defineret noget mellem de 2 servere - da de fysisk står på 2 forskellige adresser og ikke skal hænge sammen - de skal bare kunne sende ganske almindeligt post ind/ud hver især (som hvis det var enhver anden mailserver der var koblet på internettet)

- men jeg prøver lige at checke det du skriver... selvom jeg har væltet rundt i alle de ting jeg kunne finde på...

det virker som om at der et-eller-andet sted står defineret at det pågældende domainnavn skal routes internt...

og som sagt - der er ikke problemer med alle andre servere/domains rundt omkring i verdenen...