Avatar billede liquid- Nybegynder
10. juni 2002 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk = lorte lyd :(

Jeg har et meget irreterende problem. Forleden købte jeg en ny harddisk, som er en Quantum Fireball lct20, og jeg har sat den i, og det virker ved første øjekast udemærket.

Nu har jeg lagt mine mp3'er og film over på den nye harddisk, men her kommer problemet så. Så snart jeg f.eks. hører en mp3 som ligger på den nye harddisk, og den begynder at arbejde, enten med mp3'en, eller med noget andet jeg vil kopiere, så kan man høre harddisken loade, i form af små bib-lyde samtidig med afspilningen af musikken.

Jeg har overhovedet ingen idé om hvad der kan være galt, derfor kan det også være at jeg oprettet spørgsmålet i den forkerte kategori.

Hvis det har nogen betydning, så kører jeg Windows XP.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2002 - 22:55 #1
Har du den nye disk på IDE 1?
Avatar billede liquid- Nybegynder
10. juni 2002 - 23:01 #2
Jeg har den gamle som Master på Primary og den nye som Slave.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2002 - 23:05 #3
prøv. at køre en komplet scandisk på den nye.
Avatar billede jesper_k Nybegynder
11. juni 2002 - 12:04 #4
Jeg kender ikke lige modellen af HD, du har købt, men for mig at tolke har du fundet dig en HD med media protection!! Dvs. alt ulovligt media; film osv brokker den sig over!
Prøv at installere et program på din nye disk og se om den oz larmer når du kører programmet!!
Avatar billede liquid- Nybegynder
11. juni 2002 - 12:16 #5
Scandisk hjalp ikke.

Jesper_k: Jeg tror ikke der er tale om "media protection", for der er ikke udelukkende tale om ulovlig media.

Jeg prøver lige at installere et program på den nye :)
Avatar billede liquid- Nybegynder
11. juni 2002 - 12:22 #6
Jeg har installeret winamp (det skal lige siges, at det er galt i alle programmer) på den nye harddisk, hvor mp3'erne også ligger, men der er præcis samme resultat :(

Igår aftes opdagede jeg noget underligt. Jeg bootede op i Linux, som også ligger på min gamle harddisk, og da jeg kørte mp3/mpeg/avi fra den nye harddisk, var der ikke noget galt med lyden.

Jeg er på bar bund. Anyone?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 12:39 #7
er den købt brugt eller hva.. for Fireball lct20 er bestemt ikke ny =)

hvis du har gevet de 779 kr som CompuMail  kræver for den inde på Edbpriser.dk ville jeg nok pakken den sammen os sende den tilbage og bede om pengene tilbage og så købe en Seagate Barracuda IV 40 GB til 700 kr
Avatar billede liquid- Nybegynder
11. juni 2002 - 12:44 #8
cd23mj: Jeg har købt den brugt, så det kan selvfølgelig være, at den er blev mishandlet, men det tror jeg nu ikke den er.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juni 2002 - 12:48 #9
Jeg tror du har nogle konflikter i det andet OS. Tror ikke det er HD.
Avatar billede liquid- Nybegynder
11. juli 2002 - 20:45 #10
Stadig det samme. Nu også i Linux. Jeg er ikke kommet tættere på :(