Avatar billede jhald Nybegynder
10. juni 2002 - 18:20 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

ODBC i freebsd

Jeg var lidt usikker på om det her hører under styresystemer, eller om det hørte under databaser, så så har i første omgang valgt at smide det her..

Jeg har en database (access/.mdb) som jeg vil ha' adgang til fra noget java/jsp jeg har lavet. Jsp'en skal så køre fra tomcat og det skulle være fint nok alt sammen..

jeg har dog et lille problem med odbc - jeg har siddet og lavet det i windows hvor det er let nok at sætte sætte odbc op inde i kontrol-panelet...
Hvordan laver jeg noget tilsvarende så jeg har adgang til mit alias - jdbc:odbc:webting ?

og samme til til mySQL, det skal jeg ha' til at virke bagefter...
Avatar billede fpnovell Nybegynder
10. juni 2002 - 18:42 #1
Prøv at følge dette link:

http://www.freebsd.org/ports/databases.html

mvh
fpnovell
Avatar billede skwat Praktikant
10. juni 2002 - 23:25 #2
Hej
Hvis du kigger under http://www.unixodbc.org/drivers.html vil du se at unixodbc understøtter access men har aldrig brugt den.
Avatar billede jhald Nybegynder
14. juni 2002 - 19:14 #3
Hmm, ikke vildt uddybende svar - og vist også for mange points jeg fik fyret af på denne her..