Avatar billede feodor Nybegynder
10. juni 2002 - 15:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Voice mellem 2 computere m. router

Jeg vil gerne kunne koble mig sammen med min ven via. fx. microsoft messenger i en voice chat (har også forsøgt med programmet Sidewinder game voice).
Men det kan ikke lade sig gøre at lave en direkte tilslutning mellem de 2 computere - ligesom vi ikke kan sende filer igennem ICQ!
Vi har begge tdc adsl med speedstream 2601 routere.
Kan vi åbne nogle porte eller gøre noget smart så disse ting kan komme til at virke...?
Avatar billede jkf Nybegynder
10. juni 2002 - 15:23 #1
Det kan gøres med ICQ og et program der hedder speakfreely eller noget i den stil! det skulle ikke være nødvendigt at åbne porte.
Avatar billede jkf Nybegynder
10. juni 2002 - 15:25 #2
Bruger i firewall!
Avatar billede feodor Nybegynder
10. juni 2002 - 15:26 #3
vi har begge xp, men firewall er slået fra
Avatar billede feodor Nybegynder
10. juni 2002 - 15:36 #4
Prøver lige speakfreely
Avatar billede feodor Nybegynder
10. juni 2002 - 18:16 #5
Med speakfreely kan han godt høre mig, men jeg kan ikke høre ham!
Det er lidt mystisk - måske er der nogen der har en forklaring på dette?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
16. juni 2002 - 11:50 #6
Prøv at bruge buddyphone sammen med ICQ det har jeg haft gode erfaringer med http://www.buddyphone.com/ I skal først lige registrere jer før i kan downloade
Avatar billede feodor Nybegynder
09. marts 2005 - 20:08 #7
...