Avatar billede lsim Nybegynder
03. august 2000 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ras via mobiltelefon

Jeg har en bærbar PC m. NT 4.0 og Nokia Data Suite 2.0.
En Nokia 6110 mobiltelefon.
En stationær RAS-server.

Jeg har installeret en dial-Up Networking forbindelse via en almindelig telefonforbindelse (PCMCIA-kort) til RAS-serveren og den kører som den skal. Men jeg kan ikke få det til at virke via mobil-telefonen.
Den ringer op som den skal men går så i stå under \"Verifying username and password\". Efter et stykke tid kommer der en besked om at RAS-serveren ikke svarer. På serveren kan man høre at der ringes op men efter et minuts tid bliver forbindelsen afbrudt.
Det lader til at der ikke bliver sendt noget svar fra RAS-serveren til mobil-telefonen.

Jeg har uden resultat prøvet at ændre på Maximum Speed for både mobil-telefonens og RAS-serverens modem.

Det værste er at DET HAR VIRKET TIDLIGERE men NT på den bærbare er blevet reinstalleret i mellemtiden.
Avatar billede slasher Nybegynder
04. august 2000 - 14:51 #1
Din bruger profil på serveren, skal være sat op til Remote Acces User.
Avatar billede lsim Nybegynder
07. august 2000 - 15:07 #2
slasher: Som sagt virker det fint via en almindelig telefonforbindelse. Så det kan ikke være det, der er problemet.

Det virker mere som om de to modem\'er ikke kan tale ordentligt sammen eller somom der sker en timeout et eller andet sted.
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 16:41 #3
Mobiltelefoner kan (kunne) kun køre hastigheder op til 9600baud.
Hvis dit modem i den anden ende er fx. et 56flex, så vil server prøve at svare i den hastighed, og så lamngsomt trappe ned.
Årsagen kunne være, at forbindelsen timer ud inden hastigheden bliver tilstrækkeligt lav.
Prøv om du kan sætte serveren\'s kommunikationshastighed ned.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede lsim Nybegynder
06. december 2000 - 10:46 #4
Teknik.
Jeg har ikke haft tid til at fået det til at virke endnu.
Men dit svar må være det rigtige idet det jo virker med den almindelige forbindelse.
Jeg er ked af at du har ventet så længe på en reaktion.
Avatar billede teknik Juniormester
06. december 2000 - 23:43 #5
...ellers må du lige brokke dig her.... så får du points retur...