Avatar billede stue11 Nybegynder
10. juni 2002 - 13:58 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Et chat program

Hejsa i kender vel godt ICQ? Det vil jeg gerne have lavet sådan et program hvor man kan lave møde, og sådan noget. Men hvor skaffer jeg et kursus i det, og komponenterne?
Avatar billede webbyen Nybegynder
10. juni 2002 - 13:59 #1
Netmeeting liger fast i Windows :)
Avatar billede icebone Nybegynder
10. juni 2002 - 13:59 #2
har du prøvet MSN-Messenger
Avatar billede webbyen Nybegynder
10. juni 2002 - 14:00 #3
Svar :)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:05 #4
webbyen og icebone, undrer i jer ikke over hvad der menes med "komponenterne"?
Kategori:
Eksperten : Programmering : Delphi : Et chat program :
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:08 #5
Foresten, hvis det er fordi i har sourcen til de programmer i nævner, så er jeg nysgerrig...
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2002 - 14:09 #6
Du kan lave det webbaseret med asp og en database, f.eks. access.
Jeg tror oven i købet at du kan finde adskillige færdige og gratil løsninger på nettet, lige til at uploade til et asp web hotel.
Prøv at søge på Free asp chat på google, altavista, alltheweb, m.m.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. juni 2002 - 14:14 #7
Har du kigget i Delphi\Demos\Internet\Chat, INDY indeholder også nogle demo'er

/Martin
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:14 #8
Kig ALTID hvilken kategori i er i før i svarer, så undgår i at blive til grin!

"Eksperten : Programmering : Delphi : Et chat program :"

Delphi er et program fra Borland hvor man kan skrive RIGTIGE WINDOWS-PROGRAMMER i et sprog der hedder Object Pascal.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:15 #9
Martinlind -> Det jeg skrev var selfølgelig ikke rettet mod dig :)
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 14:27 #10
athlon-pascal> Hvad kan man næsten forvente fra en ASP-"programmør" - Du ved: "Folk er ikke forpligtet ud over deres evner"  ;-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:28 #11
Til dem der ikke ved det; RIGTIGE WINDOWS-PROGRAMMER hedder etellerandet.exe ...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:32 #12
Pellelil -> Jeg mener blot at hvis det er ASP man vil rode med, så er der en kategori til det (http://www.eksperten.dk/kat/3/). Tror stue11 havde stillet sit spørgsmål i denne kategori hvis han/hun var interesseret i en ASP-løsning!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:37 #13
Hvad er forskellen på ASP-kode og en webbrowser..?
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 14:38 #14
athlon-pascal> Jeg kan kun give dig ret
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 14:43 #15
Webbrowseren er et program til at "parse"/"vise" HTML sider. ASP-er det "program der kører på web-serveren" og generere noget af den HTML-kode der "sendes" til web-browseren
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:44 #16
Tak :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 17:27 #17
Måske var det en ide at kigge lidt på Miranda ICQ... Det er OpenSource og du kan selv udvilke plugins til den... Faktisk ret sej! ;)

http://miranda-icq.sourceforge.net/

//hermandsen
Avatar billede stue11 Nybegynder
10. juni 2002 - 17:34 #18
Hallo?! Man skal kunne lave møder og det skal være mit EGET program
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 17:50 #19
Roooolig nu... Bare en ide... Kunne jo være at du kunne bruge noget kode! ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2002 - 21:50 #20
Hvis det er et system til arrangementer og møder, har jeg også et sådant, du er velkommen til at få, lavet i asp oven på access
Avatar billede stue11 Nybegynder
10. juni 2002 - 21:57 #21
BufferZone Du forstår mig... Næsten jeg vil bare lave mit eget men kan du smide dine koder du har brugt ud på nettet hvis jeg forstår det accepterer jeg dit svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2002 - 22:05 #22
Det kan jeg i morgen, du kan også droppe en mail adresse, så mailer jeg
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2002 - 22:05 #23
Andre er i øvrigt lige velkomne
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2002 - 09:32 #24
Tilmeldingssitet er nu lagt op her.

http://www.bufferzone.dk/pplads/tilm.zip

Kik på det og spørg hvis der er noget der ikke lige virker
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 09:33 #25
Eksperten : Programmering : Delphi ?
Avatar billede pellelil Nybegynder
11. juni 2002 - 09:35 #26
athlon-pascal> Jeg er bange for at du måske bruger nogle svære ord, for tilsyneladende siver det ikke ind
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 09:39 #27
Pellelil -> Det lader til at stue11 gerne vil have et ASP-svar:
"BufferZone Du forstår mig... Næsten jeg vil bare lave mit eget men kan du smide dine koder du har brugt ud på nettet hvis jeg forstår det accepterer jeg dit svar"
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 10:15 #28
Ser i fobo eller hva?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 13:17 #29
Så i fobo eller hva?
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. juni 2002 - 14:09 #30
2-0 !!!!!!!!!!!!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 15:14 #31
Hest!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 17:21 #32
2-0?
Mener du 2 minus 0?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2002 - 17:48 #33
Koderne ligger her

http://www.bufferzone.dk/pplads/tilm.zip

Kik på det og spørg hvis der er noget der ikke lige virker
Avatar billede stue11 Nybegynder
11. juni 2002 - 19:24 #34
Det er et program der er lavet i Delphi ikke i ASP bare drop det her er der ingen nørder i den her kategori