Avatar billede chr Nybegynder
10. juni 2002 - 13:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MS Exchange 2000 fjerner aftaler i outlook

Hej..

på en exchange 2000 server er jeg løbet ind i et problem med kalenderen. Hver 3-4. dag forsvinder der aftaler i forskellige kalendre. i oversigten i højre side ser man de forskellige datoer der burde indeholde aftaler som markerede med fed tekst, men hvis man går ind i de forskellige dage er der ingen aftaler at se. Desuden hvis man vælger visning efter kategori, kan man se alle aftaler, men 1/3 af dem uden start og sluttidspunkt.

Dvs hver 3-4. dag sidder brugerne nu og retter de aftaler, som har "mistet" deres start & slut tidspunkter.

Vi benytter palms som synkroniserer med outlook vha pocketmirror/palm desktop, og som jeg mistænker for at have noget med problemet at gøre, men det har kørt smertefrit i 2-3 år indtil videre uden problemer.

Nogen der kender problemet? Jeg står på kanten til at geninstallere mailserveren, men vil gerne spares for en weekend på arbejde...

/Chr
Avatar billede erp Nybegynder
29. juni 2002 - 23:34 #1
Jeg er temmelig sikker på at du har installeret en on access virus scanner på di exchange server... Har jeg ret :-)
Du skal sørge for at det virtuelle M: drev IKKE SCANNES.
Så er problemet overstået.
Mvh / erp
Avatar billede chr Nybegynder
26. august 2002 - 16:42 #2
Hej erp,

beklager det sene svar..

Ved du hvorfor virusscanneren "ødelægger" aftalerne på den måde? Og er der ikke andre biblioteker der ikke skal scannes af antivirus? Jeg hørte noget om at inetsrv biblioteket i system32 heller ikke har godt af det?

Tak for hjælpen.

/Chr