Avatar billede mufle Nybegynder
09. juni 2002 - 23:28 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

TV out. Hvad skal der til?

Jeg har et Microstar MS-8855 grafikkort. Hvad skal jeg gøre for at bruge tv-out på det? Der medfølger et kabel med et phono-stik og et stik der i størrelse ligner ps/2 men med andre ben i den ene ende - den anden ende har kun det ps/2 lignende og passer i grafikkortet.
Jeg har læst at kun nogle tv kan bruges (mit er et aldrende fra '95), så inden jeg investerer i adaptere der kan forbinde dette stik til tv'et vil jeg lige høre jeres mening.

Er der noget specielt jeg skal tænke på, og skal mit tv kunne noget særligt?
Hvilke stik/adaptere skal jeg evt. købe?

Mufle....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juni 2002 - 23:32 #1
Videostikket (det der ligner et ps/2 stil) smider du i grafikkortet. Den anden ende skal i TV eller videomaskine. Har du ikke et passende stik i dit TV (eller video) kan du bruge SCART stikket (hvis du da har sådan et?). Her er du dog nødt til at købe en SuperVHS/SCART converter. Den kan du få i enhver tv-biks :)
Avatar billede mufle Nybegynder
09. juni 2002 - 23:35 #2
nanoq>>> Jeg har scart, men hvad skal jeg så med phono stikket? Virker det så på alle tv?

Mufle...
Avatar billede hapseren Nybegynder
10. juni 2002 - 01:31 #3
Eftersom du har et ældre fjernsyn skal du have forbundet det med det kabel der ligner et phono kabel (ellers kan du ikke få farver på). Det der ligner et phonokabel hedder composite kabel når det drejer sig om billede.
Du kan købe et scart stik hvor der er S-video, composite og phono lydindgang på, sådan et skal du købe og sætte til dit fjernsyn, så forbinder du den ene ende af composite kablet til stikket som sidder i fjernsynet og den anden ende til den adapter som fulgte med til grafikkortet. Så skal du bare vælge TV som outputenhed i dine skærmindstillinger.
Avatar billede yohannes Nybegynder
10. juni 2002 - 09:48 #4
sandberg har lavet en dejlig pakke med det hele.
kig her -> http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50194.HTM

prøv også et lille program der hedder tvtool, jeg synes det er fedt.
kig her -> http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede webgeniet Nybegynder
10. juni 2002 - 12:33 #5
det der ligner ps/2 er et s-video stik og skal i grafikkortet. Så skal du bare have et scar-stik i den anden ende.
Avatar billede mufle Nybegynder
11. juni 2002 - 23:27 #6
Jeg får ikke kigget nærmere på det de første dage, men tror jeg har idéen.
I må dele point....

Tak for hjælpen. :D

Mufle...