Avatar billede gozar Nybegynder
03. august 2000 - 09:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med mus

Jeg har problemer, med at installere min mus

Under mouseconfig vælger jeg microsoft compatibel (serial)

Og så under hvilken serial port.....
vælger jeg /dev/ttyS0 (slulde gerne være com1)

Jeg har iforvejen fundet ud af at musen er installeret på com1 ved at starte op på wn win98 startdiskette og derved loade mouse drivere til dos!!
Avatar billede slartie Nybegynder
03. august 2000 - 20:55 #1
gpm er din ven :o)

prøv at skrive \'gpm -t help\' for at få en liste over mus du kan bruge.

\'gpm -t ms\' er så vidt jeg husker for at bruge MS mus ..

du har måske gpm kørende i forvejen. Hvis det er tilfældet så skal den lige kvæles inden du kan bruge ovenstående til noget som helst:

\'ps aux | grep gpm\'

Hvis gpm er startet, så skulle den gerne dukke op. Du dræber gpm med:

\'kill -9 <pid>\'

<pid> er det nummer der står i venstre side.

Håber det virker for dig ..

// PolarBear
Avatar billede gozar Nybegynder
05. august 2000 - 11:36 #2
Det hjælper ikke..

Jeg er også fuldstændig ligelad med musen i consol. Det er i xwindow jeg gerne vil have musen til at virke.. Lidt træls at skal bruge lynx hver gang jeg vil ud og surfe!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
09. august 2000 - 12:18 #3
Skiftede com port, og det virkede