Avatar billede manon Nybegynder
03. august 2000 - 06:49 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Digitalt Kamera til 5/6.000.-

Hvilket er det bedste digitale kamera som kan fås til under 6000.- ?

Krav er : LCD skærm, zoom funktion, jpeg/tiff, min. 1024x768

Gerne med mpeg mulighed.

Hvad kan i anbefale og giv gerne en url med på vejen.

\\Manon

Ja, jeg ved at Nikon Coolpix 990 er det optimale, med jeg har ikke de 10/ 12.000.- der skal til :-(
Avatar billede renis Nybegynder
03. august 2000 - 07:40 #1
I den prisklasse ville jeg købe et Kodak DC-290 med 3,3 mil pixel. Det koster 5.999,00 - Jeg ved dog ikke om der er mpeg muligheder, det mener jeg ikke.

Tjek http://www.kodak.dk samt http://www.edbpriser.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
03. august 2000 - 09:29 #2
Olympus Camedia har vundet flere priser, prøv at undersøg dem
Avatar billede steffen Nybegynder
03. august 2000 - 10:43 #3
Canon S-20 kommer tæt på - det ville jeg anbefale.

Hvis du har lidt flere penge i kassen så tag og vent på det nye Olympus kamera (C2100UZ) - tilsyneladende et kanont kamera (SLR-like) med fx 10x analog zoom. - Det kan ses på http://www.olympus.dk/
Avatar billede steffen Nybegynder
03. august 2000 - 10:44 #4
Avatar billede manon Nybegynder
03. august 2000 - 15:33 #5
Renis > Et godt bud, dog er den kun på 2.1 mil pixel, men det skal ikke være afgørende.
Har kigget på det, takket din url hvor de viser selve kameraet i flash.

LiWeb > Har du en url ?

Steffen > S-20 ?? Mener du S-2020 ?
Det nye du taler om - hvilken tidhorizont taler vi om ? 1 måned, 3 eller 6 måneder?
ps: tak for url til steves-digicams.

Alle> Har i selv et digitalt kamera? Eller hvorfra har i jeres info?
Avatar billede manon Nybegynder
03. august 2000 - 15:36 #6
Nå ja - de 60 point går til den som får mig overtalt, dvs hvis jeg vælger renis anbefaling, så får han dem og hvis jeg vælger ljwebs, så går de til ham - er det en deal ? Ingen pointfordeling - alt eller intet :-)
Avatar billede renis Nybegynder
04. august 2000 - 12:35 #7
Sorry, jeg havede vist kigget forkert, jeg har solgt et Kodak DC-240 til en kunde efter at have tjekket diverse ud om digitale kamera, jeg kom frem til at til prisen er Kodak det bedste man kunne få - der findes selvfølgelig bedre kamera, men så er det også andre priser.

Der er en test af digitale kamera i Datatid nr. 6 -  Juni 2000, hvor bl.a. Kodak DC-280 Zoom er kåret til bedste køb.
Avatar billede steffen Nybegynder
04. august 2000 - 13:16 #8
Nej, Canon S-20 :-)

http://www.dpreview.com/reviews/canons20/

Jeg har selv Olympus SLR - som jeg er meget tilfreds med. Men ikke alle vil have et kamera der fylder så meget, og så vil jeg mene at Canon\'en er go.
Avatar billede manon Nybegynder
04. august 2000 - 13:54 #9
renis > det er helt ok - jeg er meget lun på 290´eren.

steffen < jeg vil netop have et der fylder, det er jo en smagssag, men jeg vil ikke have noget der bliver væk *s*

anyway - kamerahuset på frederikssundsvej 17, kbh nv, har skrevet tilbage at de har alt på lager, så en af den næste dage skal jeg derud og kigge på det.

i er til stor hjælp - så indtil videre, tusind tak :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
04. august 2000 - 14:10 #10
Hvis du ikke har noget imod noget der fylder, er Olympus\' nye, nok det helt oplagte:

http://www.olympus-europa.com/photogra/digimg/products/cameras/c2100ultra/index.htm

Det er i hvert tilfælde den jeg skal have når jeg skifter næste gang, som det ser ud.

10.200,- hos http://www.technikdirect.de/ - så det er så godt nok lidt dyrere end du skriver, indrømmet.
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2000 - 18:45 #11
Tjaa... 60 point er ikke nok, så jeg syntes i havde fortjent lidt mere :-)

Renis > Det blev et Kodak DC 290 (60 point)
Steffen > Mange gode lnks - tak. (30 point)
Ljweb < gamle sjuft *LOL* - du kom med et bud og jeg vil da ikke snyde dig :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
07. august 2000 - 19:00 #12
Hvad måtte du slippe, og hvad fik du med?
Avatar billede manon Nybegynder
07. august 2000 - 19:17 #13
Steffen > Knap 6500 med 16 mb flashkort og en AV adapter som kostede ca 600.-
USB og fin fin software, men skal lige vænne mig til det :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
07. august 2000 - 22:11 #14
Oki doki, lyder ikke urimeligt :-)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
12. august 2000 - 14:19 #15
Kodak 290 tager kanonbilleder, det er bare skide irriterende at der går ca 20 sek fra du tænder skidtet til det er klar.............