Avatar billede olberd Nybegynder
03. august 2000 - 01:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværksdeling fra win2000 til win98

Når jeg deler mine ting i win2k så kan computere med win98 ikke komme ind på drevene..

De bliver spurgt efter kodeordet til $ipc brugeren.

Hvordan fikser jeg det??

Når jeg deler mine drev så kan jeg vælge mellem tre tilladelser:
Full Control
Change
Read
Hvis jeg slår Change fra så kan man kun se indholdet af delingen ikke kopiere det, hvordan fikser jeg det ??

PS. jeg bruger Win2k Adv. Server version.
Avatar billede snowball Novice
03. august 2000 - 08:54 #1
Du skal bare activere Guest account\'en !

kontrol panel --> Users and passwords --> fanebladet advanced --> klik på knappen advanced --> klik på users mappen --> højreklik på Guest accounten og vælg properties --> fjern fluebenet ved Account is disabled

Snowball
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. august 2000 - 08:55 #2
uden at være skide klog på win2k mener jeg der er noget med at du inde i users skal oprette en guest account for at nogen overhovdet kan få adgang til din pc!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. august 2000 - 08:56 #3
*GG* DAMN! lige et minut for sent på den *LOL* well..min kommentar var osse bare et skud i tågen men ikke helt ved siden af kan jeg se ;-)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. august 2000 - 09:42 #4
Kodeordet er \"administrator\"
Avatar billede nille Nybegynder
03. august 2000 - 17:38 #5
administratoren har da ikke noget at gøre med at win98 pc\'en har adgang til wi2k pc\'en...
Avatar billede olberd Nybegynder
03. august 2000 - 18:11 #6
Hvad med spørgsmål nr. 2 ??
Avatar billede nille Nybegynder
03. august 2000 - 19:22 #7
Selvfølgelig skal man bruge en administrator el. en bruger med lignende rettigheder til at oprette brugere, men med hensyn til ipc så er det jo netop der at win98 skal angive password. Derfor ville det nemmeste være at aktivere guest accounten, men hvis det drejer sig om forskellige rettigheder til forskellige personer, skal der self. oprettes brugernavne til dette....
Avatar billede nille Nybegynder
03. august 2000 - 19:25 #8
hovsa.... med hensyn til forrige kommentar
Spørgsmål nr 2 ved jeg ikke, men prøv at lege lidt med deny på change, og read på allow...