Avatar billede olberd Nybegynder
03. august 2000 - 01:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sluk for strømmen med ATX som i win98

Min PC gider ikke at slukke sig selv efter den har lukket ned, hvordan kan jeg fikse det ??

PS. Win2k adv. server version
Avatar billede hanno Nybegynder
03. august 2000 - 08:18 #1
Opgrader til den nyeste BIOS, og reinstaller Windows 2000

\\\\Hanno
Avatar billede nille Nybegynder
03. august 2000 - 17:42 #2
Start | Settings | Controlpanel | Power Options | APM | Sæt fluben i \"Enable Advanced Power Management...
Avatar billede olberd Nybegynder
03. august 2000 - 18:10 #3
->hanno: Det er desværre ikke så fedt at geninstallere win2k :(

->nille: Der er ikke noget der hedder APM!!!
Avatar billede wichpower Nybegynder
03. august 2000 - 19:19 #4
Hejsa olberd

Den nemmeste måde er at højreklik på skrivebordet og vælge egenskaber og der efter pauseskærm i den nederste del af skærmen er der en knap der hedder strømforsyning klik på den og vælge fanebladet \"APM\" og sørg for at der kommer et flueben i \" Aktiver avenceret strømstyring\"

og genstarte computeren og derefter så vil du kunne nøjes med at vælge luk computeren og så slukker den!!

MvH

Wichpower
Thomas Wichmann
Avatar billede nille Nybegynder
03. august 2000 - 19:29 #5
Hvis der ikke er et faneblad som hedder AMP under power options, så er det noget i din biosopsætning som skal ændres. Win2k er ikke ligesom 98 på det punkt, jeg plejede også at kunne trykke tænd/sluk i windows 98, og så lukkede windows nok så fint alle programmer og slukkede computeren. Det gør win2k ikke.
Det jeg vil sige med det er at selvom at man kunne noget i 98 behøver man ikke nødvendigvis at kunne gøre det i 2000
Avatar billede hanno Nybegynder
03. august 2000 - 19:44 #6
Check din hardware (Start + settings + Control panel + System + Hardware + Device manager) Under computer, står der der \"Standard PC, eller Advanced Configuration and Power interface\" ???

Hvis der står Standard PC, understøtter din BIOS ikke ACPI, og den skal opdateres...

Efter en opdatering finder Win2k IKKE ud af din nye BIOS (Der er en mulighed i Win2k for at ændre HAL.dll én, men jeg har ikke været ude for at det virker) !!! Derfor er en Reinstallering nødvendig

\\\\Hanno

Avatar billede olberd Nybegynder
05. august 2000 - 00:38 #7
->Nille: Jeg kender en anden som har fået win2k til at slukke sin PC (han ved ikke hvordan).
->wichpower & hanno: Skal lige tjekkes.

Win98 kunne slukke min PC så dvs. at min BIOS understøtter det!!
Avatar billede hanno Nybegynder
05. august 2000 - 02:54 #8
Ja da, men Windows 2000 bruger en anden måde til at håndtere det...

Check evt. http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q216/5/73.ASP

Der er hjælp til lidt af hvert... ;-)

\\\\Hanno
Avatar billede wako Nybegynder
06. august 2000 - 14:46 #9
Jeg har ingen problemer med at få den til selv at slukke... men mange af mine venner har!! Skummel