Avatar billede xantor Nybegynder
09. juni 2002 - 12:44 Der er 5 kommentarer

PHP installation

Hey.

Jeg skal installerer PHP ind i Apache på en Linux Redhat 7.3.

Jeg skal bruge den nyeste version af GDLib.

De sidste par gange jeg har prøvet har jeg ikke kunne få det til at virke.

Den lavede fejl under selve compile eller så ville apache ikke starte pg.a. manglende module.

Nogen der kan sige præcist hvad der skal til for at få det til at virke.

Specifikke filer der skal installeres og commands jeg skal eksekvere!
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. juni 2002 - 13:03 #1
du nævner 'fejl under compile'. det er det der skal rettes. Men uden fejlmeddelelse er det ikke til at sige hvad. om det er filer du ikke har hentet eller om de blot ligger i en mappe du ikke har fået med i din path.
Avatar billede xantor Nybegynder
09. juni 2002 - 13:05 #2
oki... men jeg mener også jeg har haft lavet fejl før...

Det jeg ber om er... hvis jeg har en redhat med ca. standard install... hvilken parameter samt hvilke filer skal installeres for at få GDLib 2.x.x med ind i PHP?
Avatar billede otis Nybegynder
09. juni 2002 - 14:25 #3
www.php.net/manual/en/ref.image.php Der står det du skal bruge på de første ~50 linier :)
Avatar billede xantor Nybegynder
09. juni 2002 - 15:34 #4
Skal jeg ikke compile php med GDLib på nogen måde??
Avatar billede xantor Nybegynder
09. juni 2002 - 19:03 #5
/include -I/download/php-4.2.1/Zend -I/download/php-4.2.1/ext/mysql/libmysql -I/download/php-4.2.1/ext/xml/expat  -DLINUX=22 -DUSE_HSREGEX -DUSE_EXPAT -I/download/php-4.2.1/TSRM -g -O2 -prefer-pic  -c gd.c
In file included from gd.c:36:
php_gd.h:69: warning: static declaration for `gdImageColorResolve' follows non-static
gd.c:92: conflicting types for `gdIOCtx'
/usr/include/gd_io.h:18: previous declaration of `gdIOCtx'
make[3]: *** [gd.lo] Error 1
make[3]: Leaving directory `/download/php-4.2.1/ext/gd'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/download/php-4.2.1/ext/gd'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/download/php-4.2.1/ext'
make: *** [all-recursive] Error 1
[root@c-f85d70d5 php-4.2.1]#

Jeg får denne fejl!!!!!