Avatar billede dennerg4 Nybegynder
09. juni 2002 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det bedste grafik progam ?

Hvor kan jeg download det ?
Hvad er det bedste HTLM progam ?
Hvad ligger de bedste Tutoitals ?
Avatar billede micsmi Nybegynder
09. juni 2002 - 11:57 #1
De bedste tutoitals ligger på html.dk og jeg synes at Stone's Webwriter eller Homesite eller Notepad er gode som html programmer, iørvigt kan du også bruge notepad til ASP,PHP osv.. Jeg synes at Paint Shop Pro. er godt som grafik program, du kan søge efter det på google.com ,paint shop pro findes også i trail/demo udgave men det koster næsten ikke noget eller jeg kan faktisk ikke huske om man skal betale.

//Simonth
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
09. juni 2002 - 11:59 #2
Adobe Photoshop

Toturial: www.prodic.dk
Download: deres hjemmeside

Gratis program:

www.gimp.org

Mange er mest til frontpage og homesite de første gange de laver websites.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. juni 2002 - 11:59 #3
Bedste HTML program >>Notebook/Notepad<< Her har du helt styr over koden...

Bedste Grafik program afhænger helt af hvad du skal bruge det til. Men du kan da slå et smut forbi www.adope.com samt www.macromedia.com for at de forskellige udgaver...

Tutorial kan du finde over alt, hvis det er til grafikprogrammer ligger de gerne i selve programmmet - hvis det er til HTML kan du jo starte hos www.html.dk

/0ffline
09. juni 2002 - 12:12 #4
Du kan få en liste af de programmer jeg bruger:

Grafik program.
Adobe Photoshop www.adobe.com kan du hente en en prøve på 30 dage. Tutorials har jeg samlet en lille del: http://www.enter-s.dk/links.php Design & Brugervenlighed (nederst).

Ud over det leger jeg lidt med det gratise program GIMP, hent det fra http://www.gimp.org/ . Der kan du også finde tutroials.

HTML/PHP/CSS Editor.
Der bruger jeg den dansk producerede HTML Editor TSW Webcoder. Det er gratis og freeware - http://www.tsw.dk/ .
Det bruger jeg også til CSS. Til PHP bruger jeg notepad. Eller bare et skrive program uden alt for meget tingeltangel.

Diverse.
FTP program bruger jeg FileZilla http://sourceforge.net/projects/filezilla/

Det mener jeg er det bedste, men som sagt har jeg heller ikke prøvet alt :).

/Casper
Avatar billede medions Nybegynder
09. juni 2002 - 12:20 #5
Personligt syntes jeg notepad er noget lort! -Det er uoverskuelig og træls af H til at skrive i... (Da det ik' laver indryk i koden selv)

Det program jeg startede med var 1st Page 2000... Et kanont program! Det er gratis og der er 4 forskellige nivoer i programmet til forskellige programmingssprog.. Det kan downloades her www.evrsoft.com

Af billede programmer vil jeg nok som de andre foreslå Adobe Photoshop, da det er et program af uendelige muligheder...

Af FTP programmer vil jeg nok foreslå Cute FTP da det er et kanont program, og virkelig ved hvad de har med at gøre!!

Nu ved jeg ik' hvilke tutorials du leder efter.. men hvis det er HTML/ASP/SSI/XHTML så skal du ind på www.html.dk -Hvis det er andre sprog, vil jeg foretrække du tog et kig ind på www.w3schools.com

Held og lykkke med det...

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
09. juni 2002 - 12:29 #6
:-) Tak for de 0 poinz!
Well, en anden gang, lad vær med at være så nærig med pointsne.. det er jo ik' det her eksperten.dk går ud på!

//>Rune