Avatar billede nico76 Nybegynder
08. juni 2002 - 22:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AMD K-7 1.4Ghz 72 grader :-(

Hejsa til jer alle her på Eksperten.dk!

Er løbet ind i et "mindre" varme problem.
Min CPU bliver simpelthen for varm, op til 72 grader hvorefter maskinen går ned. Jeg bor i Nordsverige(Jämtland - 1000km nord for Stockholm) og klimaet heroppe er ekstrem tørt, plus vi for tiden har hedebølge.

Mit system:

AMD Athlon 1400Mhz med Coolmaster2 køler
Chieftec Scorpio Big Tower med 340W PSU og en 40mm blæser i siden.
ECS K7S5A motherboard
3x Enermax Kabinett blæser 92x92x25mm Silent Fans
2x WD1200AB 120GB IDE 5400RPM diske
3x Seagate Barracuda IV 40GB IDE 7200RPM
1x NEC NR7900A IDE Brænder
1x Pioneer 113A DVD-ROM
1x Highpoint ATA 133 Disk Accelerator
ChainTech Geforce2 TI 64MB DDR
2x RT 10/100Mbit net
O/S: Primary – Win2k w/sp2
    Secondary – WinXP Pro

På nær PCI IDE Kontrolleren benyttes der udelukkende "runde" IDE kabler i kabinettet, for at forbedre luftcirkulationen. Skal måske lige nævne at 2 af mine ekstra 40mm sider på forsiden foran mine diske og den sidste på bagsiden plus den stationære 40mm i siden. Jeg benytter "hjemmelavet" kobberpasta som kontaktled mellem køber/cpuén. Har overvejet at investere i en ny køler til cpuén. Men jeg mener ikke, at det burde være nødvendigt. Systemet har kørt perfekt indtil nu(forbande hedebølge)-:

Håber nogle af jer, har nogle gode fif :-)
På forhånd tak.

Mvh.

Nikolaj Brødbæk
Avatar billede nico76 Nybegynder
08. juni 2002 - 22:43 #1
Hov skrev 40mm i den sidste del af indlægget, se lige bort fra det :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. juni 2002 - 22:57 #2
Sluk computeren og smut udenfor og nyd det gode vejr :-)
Avatar billede nico76 Nybegynder
08. juni 2002 - 23:07 #3
Er ved at være træt af det gode vejr, nu har det stået på en mdr.
Ej giv mig vinteren tilbage(vi havde -40 grader nytårsaften)
Mit system går i det mindste ikke ned om vinteren :-)
Har btw. været ude hele dagen :-) Kan nu heller ikke slukke den, da den fungere som fil-server i et lokalt 100Mbit netværk som vi har etableret i mit nabolag(10 huse)
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. juni 2002 - 00:10 #4
har du kølepasta på ???
Avatar billede nico76 Nybegynder
09. juni 2002 - 13:30 #5
Ikke for at være fræk men prøv at løse min post igennem igen.

"benytter "hjemmelavet" kobberpasta som kontaktled mellem køber/cpuén." :-)
Avatar billede nico76 Nybegynder
09. juni 2002 - 13:30 #6
læse min post even*
Avatar billede nico76 Nybegynder
12. juni 2002 - 20:01 #7
Okay ingen fif at hente. Når pyt jeg overlever jeg nok.