Avatar billede sprutnik Nybegynder
08. juni 2002 - 13:10 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Anbefal cpu-køler

Min computer kan ikke ikke klare sommervarmen, hvilket resulterer i en 70 grader varm cpu, og en konstant hylen fra min pc der vil advare mig om der er noget galt.
Jeg ved ikke hvad den køler, jeg har nu hedder, da den sidder godt klemt ind mellem bundkort og strømforsyning, men den kan hverfald ikke klare det den er sat der for.
Jeg skal derfor have en ny køler der skal sidde på et asus a7a 266, og holde en amd 1200TB kølig. Senere skal den også kunne køre på en amd XP. Jeg skal også have købt nogle andre småting, så det skal helst være en køler fra http://www.studiedata.dk
Det jeg leder efter en køler med fornuftig støjniveau/ydelse/pris forhold - jeg er på SU:(
Jeg ser på forslagene om en times tid.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 13:12 #1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=144&page=1

Den er godt nok dyr, men kan 'varmt' anbefales.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 13:17 #2
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=424&page=1
Har jeg set mange Eksperter herinde anbefale.. :)
Avatar billede smiske Nybegynder
08. juni 2002 - 13:34 #3
Silent Viking er en super køler, den kan også bruges til AMD XP.  Den køler godt og er meget støjsvag.  "Angel seraphiel" har linket til den i sit forslag nummer 2.

//HEnrik
Avatar billede slinky Nybegynder
08. juni 2002 - 13:34 #4
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=144&page=1
Så kan man da næsten købe vandkøling istedet for. www.waterheads.dk
Avatar billede werd Nybegynder
08. juni 2002 - 13:46 #5
>>slinky
JA!!
Avatar billede werd Nybegynder
08. juni 2002 - 13:51 #6
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 13:53 #7
werd - Jeg HAR linket til det.. ;)
Avatar billede werd Nybegynder
08. juni 2002 - 13:53 #8
den koster 299 så den er ret billig - den er stille!! Og din cpu kan komme ned under de 40c!!

(Husk kølepasta)
Avatar billede sprutnik Nybegynder
08. juni 2002 - 14:00 #9
Det var rat at få bekræftet for den har jeg også selv kigget på. Jeg var inde på producentens hjemmeside og der stod at den målte omkring 7,6cm fra top til bund. Kan det passe er det bliver meget knebent med at få den til at sidde mellem bundkort og strømforsyning? Der er nemlig ikke ret meget plads. Skal den gamle kølepasta forresten skrabes af og erstattes med noget nyt, eller skal jeg bare lade det sidde og sætte den ny køler ovenpå?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
08. juni 2002 - 14:01 #10
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=424&page=1 <- Det var altså den jeg havde kigget på.
Avatar billede smiske Nybegynder
08. juni 2002 - 14:05 #11
Godt valg :o)  Og ja, du skal fjerne det gamle kølepasta, du behøves ikke fjerne alt, men hvad der er til at skrabe af med fingeren skal væk.  Jeps, den er rimelig stor.  Så hvis pladsen er så kneben ville jeg nok også investere i noget kabinet køling til at lede luften væk fra CPU køler, dette vil også give dig en generel bedre temparatur  i kabinettet :o)

//Henrik
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 16:08 #12
Klart og tydeligt Thermal Takes Silent Viking =)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 20:08 #13
Tak for point