Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 22:58 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsbilled i tabel/celle.

I følge "hjælp" i frontPage, skulle det kunne lade sig gøre at indsætte et baggrundsbilled i celle/tabel. Hvis jeg følger hjælpemenuen så er mit afkrydnings felt nedtonet når jeg følger denne vejledning:
Marker de tabeller eller celler, hvori du vil vise et baggrundsbillede, i sidevisning.
Højreklik, og klik derefter på Egenskaber for celle eller Egenskaber for tabel i genvejsmenuen afhængigt af dit valg.
Marker afkrydsningsfeltet Brug baggrundsbillede, og klik derefter på Gennemse.

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede jemt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:00 #1
Ikke at det har noget med sagen at gøre, men jeg vil blot sige, at baggrunde i celler ikke er tilladt ifl. standarden (W3C), så nogle browsere kan få problemer..
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:00 #2
<p><input type="checkbox" name="C1" value="ON"
style="background-image: url('file:///stil/ditbillede.jpg')"></p>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:01 #3
<table border="1" width="100%"
background="file:///sti/ditbillede.jpg">
  <tr>
    <td width="50%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 23:02 #4
jemt: Tja- men i følge "hjælp" skulle dette kunne lade sig gøre.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:03 #5
den øverste er for en radio og nummer er to er for en tabel, og den næste er for en celle så skal du bare indsætte en af koderne alt efter hva for en du vil have.

<table border="1" width="100%">
  <tr>
    <td width="50%"
    background="file:///dinsti/ditbillede.jpg">&nbsp;</td>
    <td width="50%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:07 #6
Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 23:09 #7
no doubt . Men i følge "hjælp" skulle jeg kunne gøre det i sidevisningen??
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:13 #8
Fuck hjælp *g* bare det kan lade sig gøre og se det kan det jo
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:16 #9
Stil dig en den celle eller tabel du vil have baggrund på. Højreklik vælg egenskaber for tabel eller celle (afhængig af hvad du ønsker).. nederst vælger du brug baggrundsbillede.. gennemse og vælg billede..

Fremgangsmåden er den samme for celle og tabel.. og meget nem..

KH
Johanna
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:17 #10
og så mente jeg i den celle.. osv.. og så vil jeg gerne give det som svar.. *LOL*
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:18 #11
Nu lukker du... jeg har lige givet koderne og manden er vel for fanden da heller ikke dummere.. end at vælge egenskaber og vælge baggrundsbillede !!!!!!!!!!!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:18 #12
sorry..
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2002 - 23:19 #13
johanna>> Det er jo netop det der ikke kan lade sig gøre.

senior54>> Du gør tilsyneladende ikke noget galt. Hvilken version af FP har du?
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:21 #14
Har du overvejet at manden måske ikke er inde i html og brugen af dette? Så er en kode squ ikke så nem at placere, og hjælpeværktøjerne er derfor en god vejledning til dem der ikke er så øvede.. der har alle jo været engang.. ikk!

Pænt sprog :-)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:21 #15
Hva er det lige der er galt med at indsætte mit stykke kode og lave det om i "normal" mode i FP ?
Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 23:22 #16
Johanna: Jamen, selv når jeg gør det, som du beskriver, så er feltet stadig nedtonet? Er der måske noget galt med mit program??
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:25 #17
Ja okay det må der være Senior... for så er det som om der er en fejl, men kan du komme i HTML "mode" kan du vel sætte min kode ind eller hva

Johanna, har ikke noget at sige, jeg ved næsten hva han kan sååå... mener at have set en af hans sider før og HTML forstår han da så vidt jeg ved
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2002 - 23:26 #18
senior>> Jel vil tro at en geninstalering vil løse problemet.
Jeg har før haft et lign. problem med FP.
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:27 #19
Doubt: Ingenting, det er bare ikke alle der ved det og kan hitte ud af det.. :-)

Seniro54: Jeg ved ikek om der er noget galt med dit program, det lyder i hvert fald underligt. Har du prøvet at lade være med at markere en celle og så bare højreklikke.. ?? elle står du i Eksempel.. der kan du intet gøre nemlig.. kig lige.. ?
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:28 #20
Som bs siger.. geninstaller.. siden er jo gemt.. så det skulle ikke være noget problem..
Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 23:28 #21
backside . Jeg bruge FrontPage2000
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:31 #22
Samme her.. og nul problemer.. lige nu :-)
Avatar billede senior54 Novice
07. juni 2002 - 23:32 #23
johanna: jeg står IKKE i eksempel.
no doubet: Jamen FrontPage beskrive jo i deres hjælpemenu hvordan man gør det - og ingen beskrivelse om HTML koder !
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2002 - 23:33 #24
senior54>> Som du beskriver gør du helt som du skal.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:35 #25
Ved ikke hvordan 2000'eren er men der hvor du kan ændre i selve koden kan du også sætte mit ind og klare det på den måde.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2002 - 23:39 #26
no_doubt>> Jep, men nu er spørgsmålet jo om noget andet.
Avatar billede johanna Nybegynder
07. juni 2002 - 23:57 #27
Senior54, jeg tror du skal geninstallere det program.. for noget er der da galt.. når helt almindelige funktioner ikke virker... :-) Så hvis jeg var dig, fulgte jeg rådet fra backside..
Avatar billede senior54 Novice
12. august 2002 - 22:46 #28
Tak for hjælpen, og undskyld mit sene accept. Jeg kan oplyse at jeg IKKE kunne få det til at hjælpe ved at instalerer programmet igen.