Avatar billede bennybit Nybegynder
02. august 2000 - 11:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brugertilpasset Outlook-profil

Kan følgende lade sig gøre med MS Outlook:
2 windowsbrugere på den samme hjemme-PC skal begge kunne benytte Outlook til at læse e-mails. Finten er bare, at jeg ønsker Outlook\'en personlig for hver af brugerne?
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 12:26 #1
kontrolpanel - brugerprofiler.....
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 12:27 #2
ups- kontrolpanel - brugere...
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 13:02 #3
ok, det var også et let købt svar. Logger de på en nt-server og hvilken windows ligger på pc\'en?
Avatar billede bennybit Nybegynder
02. august 2000 - 13:22 #4
=> trs:
Jeg kører Win95, Office 97. Har midlertidigt \"løst\" problemet på flg. 2 måder:

1)
Afhængigt af brugeren har jeg ladet en \"regel\" flytte indkomne mails fra den \"fælles\" Outlook indbakke til en undermappe med brugerens navn. Dette virker da i princippet fint nok, men kalender, Contacts m.m. er jo stadig fælles (kan du følge mig...?)

2)
En mere elegant løsning er at lade den ene bruger benytte Outlook Express og den anden Outlook, men hvad så den dag en tredje bruger skal benytte pc\'en; så skal der findes et 3. mailprogram! Derfor er denne metode heller ikke helt \"lækker\" vel?

Håber du er mere med på problemstillingen nu, trs!
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 13:27 #5
ok, men hvorfor vil du ikke lave bruger profiler??
Avatar billede bennybit Nybegynder
02. august 2000 - 13:33 #6
=> trs:

Ok, jeg afliver lige en evt. misforståelse: Jeg er forlængst forbi det med at oprette brugere i Windows, det var det første jeg foretog mig, hvorefter jeg gik videre med Outlook - ok!
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 14:43 #7
ok, men hvis brugerne er oprette korrekt burde de også få deres egne indstillinger i outlook. Logger i på netværk eller en internetudbyder
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 14:57 #8
Dette burde virke: kontrolpanel - adgangskoder - brugerprofiler - tryk ved Brugerne kan tilpasse.... - hak i Medtag skrivebord.... - Hak i Medtag menuen Start og... -  Ok - Genstart.

Log på med hver bruger  og lav deres instillinger og det burde virke. (Det virker hos mig!)

Hvis du logger på et netværk, skal der også laves noget på serveren
Avatar billede bennybit Nybegynder
03. august 2000 - 08:25 #9
=> trs:
Jeg gik hjem i går aftes og loggede på som bruger2, slettede den allerede oprettede profil (var selvfølgelig blot en kopi af den først oprettede på pc\'en; nemlig min egen!!!), oprettede en helt ny. En brugertilpasset Outlook dukker nu op, hver gang en bruger logger på.
Avatar billede bennybit Nybegynder
17. august 2000 - 08:55 #10
=> trs:

Hej igen trs!
Kan du hjælpe mig med følgende:
Jeg kan ikke få ovenstående til at virke med Win98. Jeg går i stå, fordi jeg ikke kan se/finde de samme muligheder for oprettelse af mail-profiler i Win98 som i Win95! Man kan \"skrue\" på meget mere i Win95 under Kontrolpanel/Mail&Fax/... end det tilsvarende sted under Win98 - her kan jeg kun se mulighed for oprettelse af mailkonti. Med \"Show profiles\" under Win95 Kontrolpanel/Mail&Fax/ kan jeg jo slette/oprette nye mail-profiler, som medfører en guide, der bla. prompter for oprettelse af ny indbakke m.m. (Outlook.pst etc. placeres/oprettes også her).

Er du med på mit spørgsmål, trs?

Ser frem til at høre fra dig!
Avatar billede skorpionen Nybegynder
17. august 2000 - 09:04 #11
.
Avatar billede bennybit Nybegynder
17. august 2000 - 09:06 #12
Var \".\" en tyrkfejl - eller ?
Avatar billede skorpionen Nybegynder
17. august 2000 - 09:07 #13
Yes, sorry!