Avatar billede xorzisten Nybegynder
06. juni 2002 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Intern IP vs ekstern IP

Jeg vil gerne køre en FTP.
Jeg bruger guildFTP.
Jeg har et LAN med et par computere, forbundet til nettet med en router, den ene af computerne er serveren, når jeg starter den, og jeg går ind på den via den lokale IP virker den fint.
Men hvordan får jeg min router til at sende FTP request(fra internnettet) videre til min server.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
06. juni 2002 - 20:56 #1
Bruger NAT. Sæt din router til at videre sende alle pakker på port 20 og 21 TCP og UDP, videre til din FTP servers interne IP, så virker det!

- Rasmus!
Avatar billede xorzisten Nybegynder
07. juni 2002 - 14:23 #2
Det kan godt være det er mig der er langt ude, men hvad mener du med "Bruger NAT" og hvad er NAT.
Og findes der et program til at konfigurere routeren med.
Avatar billede becko Nybegynder
07. juni 2002 - 14:27 #3
NAT = network adress translation  oversætter din eksterne ip til interne/private ipper, når du laver en request fra dit LAN åbner du de porte du skal bruge til sessionen, men kommer der en request fra WAN aner routeren ikke hvor den skal sendes hen, altså rasmus_h svar !!
Avatar billede xorzisten Nybegynder
07. juni 2002 - 18:38 #4
Jeg har valgt at acceptere svaret, men det ville være rart hvis nogle kendte en program til at gøre det med.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. juni 2002 - 00:50 #5
Hvilken router har du??

- Rasmus!