Avatar billede turbodrengen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor blev mine filer af!

Hej..
Jeg køre med raid hvor jeg har mit winxp liggende og
så har jeg et drev på 20 GB som jeg ville installere redhat linux på..
Det der så skete da jeg begyndte at genistallere linux var der lidt problmer med at slette de gamle partioner.. Da så jeg kom dertil hvor man skal partionener linux hvar der bare to tomme raid HD, og et 20 GBdrev.. Nu vil windows jo så ikke starte længere og jeg er bange for at HD er blevet slettet helt!!
Nogen der har lidt tips, til at redde mine filer.

Raid var iøvrigt partioneret com følger:
c: 6 GB
d: 20 GB
e: 20 GB
f: 34 GB

Det gør det måske lidt nemmere at finde filerne igen!
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:17 #1
Mig bekendt laver man da ikke partitioner på et raid-drev og HD skal helst være lige store for elllers udnytter man kun som 2 x den mindste.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:19 #2
Når du kører i raid og der sker noget med den ene HD, ryger data på dem begge. Læs mere om raid her: http://www.ocnyt.dk/test/raid_abc/raid_abc.htm
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:20 #3
lad være med at tænke på det.. Hvordan får jeg mine filer tilbage?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:24 #4
Hvis data forsvinder fra HD som sidder i raid, kan du aldrig få dem tilbage - Desværre.
Hvis det var mig, ville jeg have en lille HD til at køre Windows på den ene halvdel og Linux på den anden og så kun have andre data på de HD som sidder i raid. Hvis de så går ned, kan du altid starte op i enten Windows eller Linux.
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:24 #5
Nogen der har en ide til et gratis recovery program til XP.. er stud og har ikke råd til en kommicielt program!
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:30 #7
ja. det var bedre.. så må jeg jo se om der er nogen af dem der vil recover over 64 KB.. Men tak for hjælpen penttium.. Jeg skal nok give dig en hændfuld point når der kommer lidt flere svar!
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:34 #8
Så ligger jeg lige et svar.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 20:50 #9
Takker mange gange.