Avatar billede vszulc Nybegynder
05. juni 2002 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word eller Wordperfect?

Davs,

Jeg har muligheden for at installere enten Wordperfects 2002 suite, eller Word suiten 2000.
Hvilken burde jeg vælge? Pris spiller ingen rolle, men hastighed og .doc .xls kompabilitet gør?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. juni 2002 - 15:54 #1
Mener så absolut at du skal installere MS. Langt størsteparten af brugere/virksomheder bruger office.

Hvis du på et tidspunkt bliver interesseret i at programmere, vil du også være bedst tjent med office...

Selvfølgelig ligger der mange faciliteter i WordPerfect, men er ikke særlig imponeret......
Avatar billede psych0 Nybegynder
05. juni 2002 - 15:54 #2
Wordperfects 2002 !
Avatar billede jkrons Professor
05. juni 2002 - 15:56 #3
Det er vel en smagssag. Specielt de to teksbehandlingsprogrammer har to forskellige filosofier som grundlag. De øvrige programmer har stort set de samme grundlæggende funktioner til rådighed.

Hvis det skal være kompatibelt med gamle doc og xls filer ville jeg vælge MS pakken.
Avatar billede schulle Nybegynder
12. juni 2002 - 15:21 #4
Efter min mening kommer det også an på behovene. WordPerfect 2002 er en fantastisk kontorpakke - stort set på højde med MS Office. Men da Microsoft-pakken er blevet fuldstændig dominerende på markedet, har selv inkarnerede WordPerfect-brugere måtte skifte. Selv om det gjorde ondt for os brugere, som husker WordPerfect fra de dage, hvor en seddel med genveje lå oven over F-tasterne på tastaturet.
Brugervenligheden i WordPerfect-pakken er i hvert fald ikke ringere, og der er fordele - eksempelvis med konvertering til pdf-filer.
Avatar billede b_hansen Novice
18. juni 2002 - 10:51 #5
Jeg har version 9 af WordPerfect Suite installeret. Og jeg kan kun sige, at det kører perfekt. I Quattro Pro kan jeg åbne alle mine Excel filer (incl. makroer!!!!!)

Jeg vil derfor anbefale, at du bruger Wordperfect Suite
Avatar billede b_hansen Novice
18. juni 2002 - 10:51 #6
Susanne_larsen -> I Wordperfect er progammeringssproget osse VBA *S*
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. juni 2002 - 19:30 #7
>b hansen

jeps ved det godt - kan dog bedre li den hjælpefunktion der er til rådighed i Office :D

men som jkrons jo allerede har skrevet - WordPerfect eller MS tja det er en smagssag :o)
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. juni 2002 - 18:51 #8
Word: Til brugere som vil have et hurtigt og nemt tekstbehandlingsprogram, som gerne selv må lave nogle "smarte" ting og prøve at tænke for brugeren.

WordPerfect: Til brugere, som gerne vil have mere kontrol og styring over dokumenterne og helst ikke vil have at der sker ting automatisk.

Jeg vil mene at WordPerfect nok er bedre egnet til mere teknisk orienterede brugere, da den ikke helt er så brugervenlig som Word - hvilket er en fordel for nogle og en ulempe for andre.

Jeg foretrækker selv WordPerfect, men har undervist i begge programmerne og kan godt se at de begge har deres berettigelse og at det afhænger meget af brugeren. Dog vægter den store udbredthed af Word til dennes fordel - "alle de andre bruger det!"

(LaTeX: Til brugere der ønsker fuld kontrol og styring af dokumentopsætning!)
Avatar billede ngr Praktikant
08. juli 2002 - 20:58 #9
Jeg kender ikke WordPerfect (siden 5.1) , men aldrig i mine dage har jeg arbejdet med så råddent et program som Word 2000. Programmet vil bestemme ALT - uden at være i stand til at gøre det ordentligt. Man kan muligvis ved at bruge et anseligt antal timer få lidt indflydelse selv, men det har jeg ikke tid til. Føj for helvede hvor det stinker.