Avatar billede rough Nybegynder
01. august 2000 - 08:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formular i word 2000

Er der nogle der ved hvordan man laver en formular i word, så når man starter skabelonen op så kommer der en box hvor man skal indtaste oplysninger. det kunne for eksemepel være i en kontrakt hvor det kun er ord som navn dato sted etc. der skal plottes ind
Avatar billede ckrame Nybegynder
01. august 2000 - 10:30 #1
Prøv at kigge lidt på

http://www.eksperten.dk/spm/20200

og se om det hjælper lidt
Avatar billede rough Nybegynder
01. august 2000 - 11:38 #2
Det jeg leder efter er en kogebog på hvordan jeg gør, skal det kodes i vba (og i så fald hvordan gør jeg det)
Avatar billede knudnielsen Nybegynder
01. august 2000 - 12:41 #3
Du kan enten vælge at lave en Userform i VBA, og derefter hælde indtastningerne ind i Worddoku-mentet i nogle bogmærker, men det letteste er:

1. Vælg Vis
2. Vælg Værktøjslinier
3. Vælg Formularer

Herefter kan du indsætte eks. Tekstfelter, Afkrydsningsfelter og Rullelister.

Hvis du højreklikker på et Formularfelt, vælger Egenskaber, kan du definere indstillingerne for dette.

4. Vælg Funktioner
5. Vælg Beskyt dokument
6. Vælg Udfyldning af formularer
7. Sæt evt. Adgangskode på
8. Vælg OK
9. Gem som skabelon

Når du åbner nyt dokument på baggrund af skabe-lonen, springer du mellem Formularfelterne med Tab-tasten, og kan kun skrive i disse.

M.v.h.
Knud
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 00:37 #4
Makro er løsning
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2000 - 22:43 #5
Hvordan er det nu .... Øhhh...

Først placere du curseren der hvor du vil have teksten skrevet ind.
Så skal have fat i Indsæt -> Formular. Her vælges \"Brevflætning\" i venstre spalte og \"Fill-in\" i højre spalte. Neden under skriver du:

FILLIN \"Den tekst du vil have\"

og så trykker du OK.

Gem dokumentet som en skabelon og prøv at åbne det .. så spørger den efter \"Den tekst di vil have\".

Dette kan gøres flere gange på en side og Word vil så spørge om hvert felt ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2000 - 00:15 #6
Sejt ... så er mit 3.000 kr kursus ved at blive tjent hjem!! :O)) - De bliver sikkert stolte af mig på arbejdet ..