Avatar billede tofferman Nybegynder
05. juni 2002 - 00:12 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Spyware i Messenger????

Sig mig lige en gang...hvad har Microsoft gang i??

Hver gang jeg logger ind på msn eller åbner messenger får jeg et popup-vindue, hvor microsoft vil have mig til at vælge en ting jeg skal købe. Den kommer hver gang, og man kan ikke vælge den fra. Der er ikke engang en "Nej tak"-knap!
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 00:14 #1
hvis du ikke finder dig I det, så brug www.trillian.cc
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. juni 2002 - 00:16 #2
Nej, jeg er glad nok for Messenger som sådan. Synes bare ikke det er ok at Microsoft begynder at anvende deres monopollignende status på den måde. Jeg har jo iøvrigt betalt for programmet, idét jeg har købt WinXp.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. juni 2002 - 00:17 #3
Det tror jeg altså ikke er Microsofts skyld, men det kan da godt være at spyware fra andre programmer er lavet så de bliver aktiveret når Messenger åbnes og dermed åbnes de irriterende reklamer. Der kan være forskellige løsninger til dette: For det første kan du simpelthen forsøge at slette spywaren fra din computer. Hvis du går ind på www.download.com er der et program der hedder AdAware (fra firmaet LavaSoft), som kan fjerne spyware fra en computer. Hvis det ikke hjælper kan du installere en popup blokker, så hvis et popup vindue åbner, så lukkes det igen lige med det samme... Ellers så afinstaller Messenger - det sutter jo alligevel!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. juni 2002 - 00:18 #4
tofferman -> Nej du har absolut ikke betalt for Messenger, for det er et program der kan hentes gratis fra Internettet.
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. juni 2002 - 00:20 #5
fiskesuppe > Jeg bruge jævnligt Ad-aware. Jeg mener iøvrigt at jeg HAR betalt for messenger, da den installeres sammen med windows.

Måske skulle jeg få flyttet tråden over i "Fri debat"...Er der nogle CoAdmins der kan det?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 00:20 #6
Windows Messenger har man betalt for
MSN messenger er graTIS + ads
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. juni 2002 - 00:22 #7
Lige en tilføjelse: Det var ikke så meget en metode til at fjerne det jeg efterlyste. Mere om andre oplever det samme, og om deres mening.

Det skulle jeg nok have formuleret tydeligere :-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. juni 2002 - 00:24 #8
Oplever det ikke for jeg har afinstalleret Messenger! :)
Men jeg har aldrig før hørt om et problem i retning af det du har. Og jeg kender altså mange der bruger Messenger...
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. juni 2002 - 00:26 #9
Jeg har nu aldrig prøvet det med Messenger, men i KaZaA kommer masser af popup-vinduer. Også når jeg starter op på Eksperten.dk kommer der en dejlig reklame (og det er kun når jeg kommer på Eksperten!)...

- Rasmus!
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 00:26 #10
Min gør det ikke!
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. juni 2002 - 00:31 #11
rasmus_h > Det er fordi både KaZaa og Eksperten tildels er reklamefinansieret. Og det er på sin vis ok synes jeg.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. juni 2002 - 00:48 #12
tofferman> På Eksperten er det OK, der kommer jo kun det ene, når man loader siden, men det er møj-irriterende at de popper op sådan lige pludselig fra KaZaA

- Rasmus!
Avatar billede tommytc Nybegynder
07. februar 2003 - 16:34 #13
Spørger I mig, er Windows Messenger det mest elendige, møg-irreterende,katastrofale, amatør-agtige, fatale chat-program der nogen sinde har eksisteret....Det er ufatteligt at Microsoft overhovedet kan have samvittighed til at udgive dette program og endnu værre at det automatisk ligger i Windows XP uden mulighed for at få det fjernet helt..Specielt når man sidder og spiller, kan Messenger pludselig finde på at komme med spam-beskeder som automatisk placerer sig først, og man bliver dermed afbrudt. Endnu værre er at man ikke kan søge på noget så enkelt som et nickname..næh næh...man skal have hele e-mail addressen osv osv. At det også er det eneste chat-program hvor man ikke kan efterlade en besked som ligger der næste gang modtageren logger ind, er bare en ud a ufateligt mange fejltagelser i Messenger...Det program er 100% blevet lavet af folk der åbenbart ikke ved hvad et chat-program er...Det er simpelthen for amatør-agtigt

Tommy
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. februar 2003 - 16:37 #14
Med Windows XP Service Pack 1a kan man da godt afinstallere Windows Media Player.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. februar 2003 - 16:38 #15
... og Windows Messenger samt mange af de andre Microsoft-programmer som man ikke tidligere havde mulighed for at afinstallere.
Avatar billede esd Nybegynder
07. februar 2003 - 17:06 #16
Messenger stinker! ICQ styrer! men desværre sidder jeg bag en firewall som kun tillader mig at bruge Messenger. Er der nogen som kender til et ICQ agtigt prg. som ikke konflikter med firewall ???