Avatar billede emil_emil Nybegynder
04. juni 2002 - 23:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

DigitalVidio Kamera Hvilket????

Er der Nogle Gode råd om Hvilket DigitalVidio Kamera jeg burte vælge jeg kigger lige i øjet blikket på
JVC 3000 til 19000dkr :-( det er sku en del penge
Men jeg vil jo gerne have lidt kvalivare?
Får jeg det??? eller er pris Differensen ikke det hardware messigt det værd????
Og så har jeg læst at der er en del penge at spare hvis man køber det i Tyskland?? men hvormeget er det Jeg kan sku´ikke finde en Tysk hjemmeside hvor de opgiver priser på DigitalVidio Kamera :-(
Hvis du kender til det så vær venlig at hjælpe mig
for at købe noget i blinde er 19000 lidt for dyrt for mig...
M.V.H. Emil
Avatar billede emil_emil Nybegynder
04. juni 2002 - 23:58 #1
der skulle stå burde ikke burte :-)
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 00:06 #2
Hvis du bor i KBH - så gå ned i Foto-C på Holbergsgade (bag det kgl. teater) og tjek deres butik.

hvis jeg kunne vælge i dag, vil jeg købe et Nikon Coolpix 990 eller hvad deres topmodel nu hedder - suverænt godt :-) se evt. mere på http://www.dfa-as.dk/html.asp?id=545

Er det bare til privat brug vil jeg anbefale Canons Digital IXUS v2 som du finder på http://www.canon.dk/index1.htm
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 01:23 #3
Ikke JVC GR-DV 3000 DV til 15000kr
Jeg bor i kbh så det vil jeg prøve ;-)
Ps: jeg har fundet noget net salg i Frankrig hvor man kan få
JVC GR_DV2000 til 11,070.25 (EUR 1,490.00)
er der nogen der har erfaringer med Net køb i Digital-shopping.com
i Frankrig ??
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 01:34 #4
Tak Manon Jeg vil meget gerne tage ind til Foto-C
Men i denne omgang var det Vidio-kamera jeg leder efter
og derfor får du ikke mine poing..
Jeg er glad for dine råd med digital kamera men sådan et har jeg allerede og det kan jeg jo ikke filme mit barn med vel :-S
SÅ hvis du har et godt forslag til hvilke DigitalVidio Kamera
jeg burde købe lytter jeg gerne øre...
M.V.H. Emil
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 01:46 #5
Mener du Video eller Vidio ? *s*
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 01:55 #6
Hvis vi snakker om vidEo *GGG* ... så kig evt. på http://www.activfoto.dk/digital.htm#video

Eller hvis du vil sammeligne: http://dk.kelkoo.com/ (http://dk.kelkoo.com/category.jsp?catId=123501)

Men det kan fås på http://www.digital4u.dk/ eller se evt. http://www.edbpriser.dk/hardware/digitalvideo.asp

Til selve kameraet kan jeg ikke sige så meget, andet end evt. prøve og spørge i nyhedsgrupperne.
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 02:16 #7
Tak :-) Det er Selvfølge Video 8-)Tak
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 02:30 #8
Men på vare over 2000.- vil jeg næppe købe i udlandet, medmindre du kommer dertil jævnlig (eller familie/venner bor dernede) da hvis du skal reklamere eller andet er gået i stykker, tit skal betale fragt mm til forhandleren og evt. transport.

En ting er at købe via nettet i en "dansk" netbutik, for der gælder vores købelov stadig, men en fransk, italiensk eller tysk lov er ikke til at finde rundt i :-)

Nå ja - tjek www.kamerahuset.dk - de er billige :-)
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 02:47 #9
Ennu en gang Tak Manon
Jeg har en søster der bor fast i Paris som jeg lige har sendt et brev hvor hun skal chekke butikken ud for mig for det er aligevel lidt over 3000dkr jeg kan spare ved at købe den skrabet model i Frankrig hos:
http://www.digital-shopping.fr/ID=ac43ee77a41dbab818a155fd3c3/jvc.html
Så må jeg bare skaffe softwaret her hjemme "billigt" ;-) Men Tak og godnat og sov godt(for nu skal jeg i seng)
Ps: hvis du vil have poingene så er du velkommen (bare det at du gidder at rette mine stavefejl) :-)
M.V.Hér den ordblide emil
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 02:52 #10
nej, det er ok - bare behold pointne ;-)
Avatar billede pft Nybegynder
05. juni 2002 - 06:05 #11
Prøv at se på en Jvc GR-DV1800http://home19.inet.tele.dk/jvc/testbilleder.html
http://www.goecker.dk/produkter/digitalvideo/jvc/GR-DV1800.htm
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. juni 2002 - 07:11 #12
Det kan iøvrigt betale sig at tage på ferie i Ligvorno i Italien, min kollega købte et JVC Digitalvideokamera til 6000 kr og et Firewirekort til PC og det må da siges at det næsten kan betale ferien også.
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 10:04 #13
Ved du Hvilket JVC Digitalvideokamera det var for du kan jo også købe nogle billiger modeller her hjemme...:-)

Og er der ellers nogen der HAR JVC GR-DV 3000 DV og kan komme med en bedømmelse på om det er egenskaber man bruger eller er det meste bare lir som man næsten aldrig bruger og et Digitalvideokamera skal bare kunne optage og afspille
ps: kan jeg give lidt poing til gode forsøg på svar og så poste flere poing til andre gode svar for så må du pft godt få lidt poing selv om jeg godt kender den side ;-)
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. juni 2002 - 10:05 #14
jeg har fundet svaret på mit ps ;-)
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
01. august 2002 - 02:23 #15
Avatar billede emil_emil Nybegynder
22. august 2002 - 10:48 #16
Jeg købte et JVC GR-DV 3000 DV som jeg fik presset ned til en pris på 14000dkr med en del tilbehør
Jeg er RET RET Glad for det jeg Bakser en del med at få filmene pakket ned til et video format der er til gemme
Om det skal brænde på cd’er som Div, Divx, Mpg, Mpeg, Avi eller Mov og hvad de ellers kan hede har jeg IKKE fundet ud af.
Jeg har lige fået Adobe Premiere Men er IKKE overvældet af begejstring, Jeg havde Håbet at 1time film kunne fylde ca. 1 CD og at Kvaliteten kunne blive lige så god som nogle af de DivX film man kan hente på nettet (Ikke fordi jeg har nogen som helst af de der Pirat film for DET har jeg ikke).
Jeg syntes at mine egne film har mange små ”fejl” streger efter at de har været igennem Adobe helvet.
Men Alle skal have Tak for hjælpen. Videokammeret er fedt nok, der er mange timers lir i det. Og det virker som om det IKKE lige bliver forældet på når at det stadigvæk er bånd og ikke en hardisk!!!!
Avatar billede emil_emil Nybegynder
22. august 2002 - 11:00 #17
Ps Hvordan lukker jeg dette Spørgesmål? :-S
Avatar billede emil_emil Nybegynder
22. august 2002 - 11:00 #18
Hmmm
Avatar billede emil_emil Nybegynder
22. august 2002 - 11:01 #19
Ja det var ikke helt meningen Men Nu blev det da Lukket :-S
Avatar billede pft Nybegynder
22. august 2002 - 15:12 #20
guitar
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
22. august 2002 - 16:58 #21
PRESSET NED PÅ :-) JEG MÅ LE

Ærgerligt for dig at det kun koster 10000 i tyskland :-) hahaha
Avatar billede tucsoncity Nybegynder
22. august 2002 - 17:00 #22
og...de sender sgu for 120 kroner ovenihatten - det er mindre end Postdanmark :-)