Avatar billede nielst Nybegynder
04. juni 2002 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ThermalTake Silent Viking - CPU knuser??

Jeg skal til at bygge mig en nye computer, men er kommet lidt i tvivl om, hvilken køler jeg skal vaelge.

Jeg har besluttet mig for foelgende:
MSI KT3 Ultra ARU
AMD XP 1900+

Havde besluttet mig for at koebe en Silent Viking køler, men saa begyndte jeg at laese div. test's og i et par forskellige forum's.
Mange sige den er vildt svaer at montere og at man meget nemt smadre CPU.

Skal man vaere hardcore foer man begynder paa at montere den her, eller kan det goeres af lidt mindre oevede??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. juni 2002 - 23:38 #1
Der er ALTID en risiko for at brække dele af CPU'en ved påførsel af køler. Hvis du ikke har prøvet det før, så lad være med at eksperimentere med det, da det ikke er sjovt at miste en så dyr CPU.
Avatar billede tofferman Nybegynder
04. juni 2002 - 23:46 #2
Det er rigtigt. Den er p.... svær at sætte på, fordi klemmen er så stram. Men jeg så et sted hvor der var en guide til, hvordan man på en mere sikker måde kunne sætte den på. Det er en feeeeeeeeeed køler, der køler godt, og stort set er lydløs.

Jeg prøver lige at finde guiden...øjeblik.
Avatar billede tofferman Nybegynder
04. juni 2002 - 23:49 #3
Her var den :-)

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=89

Jeg monterede iøvrigt min selv, og det var første gang jeg forsøgte mig med den slags. Jeg gjorde det UDEN at bruge ovenstående guide, så man behøver altså ikke være hardcore.
Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 23:57 #4
Jeg havde aldrig før prøvet at sætte en køler på en dyr CPU, men i min Zalman 5100CU køler hvad der alt hvad jeg kunne ønske mig ang. vejledninger ved inst. - selv hvordan jeg satte CPU´en og køler på bunkortet hvad tegnet og forklaret,
Desuden fulgte der en trinløs regulering med - ret smart.
se evt mere på http://www.studiedata.com/product.asp?product=416&page=1 og http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100GP.htm
Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 23:58 #5
2. linie "hvad der = havde"
Avatar billede tblaster Nybegynder
05. juni 2002 - 15:03 #6
Jeg har selv den samme køler og jeg kan ikke sige andet end at den er nem at monter. Bare sørg for ikke at have noget sidden omkring din cpu når du monter den, altså ram og lign., for så bliver det svært. Nej monteringen er nem ... men afmonteringen er hamrende svær! Køleren er gigantisk stor og mega svær at tage af igen ... men det kan lade sig gøre hvis man lige ved hvordan!

Ellers kan jeg klart anbefale dig at købe den køler. Jeg har min sammen med en XP 2000+ og det er bare alletiders. Min cpu bliver ikke for varm og den larmer ikke alt for meget!
Avatar billede vartix Nybegynder
05. juni 2002 - 17:35 #7
hvis du bare køber en kobberplade til at beskytte cpu'en så har du reduceret faren for at knuse noget betydeligt. En sådan fås til omkring 50-75 kr
Avatar billede nielst Nybegynder
05. juni 2002 - 19:22 #8
Havde lige et kig paa manon's Zalman 5100CU. Det med at skrue køleren fast synes jeg lyder noget sikkere/nemmere.
Og 20dB Silent mode, det er jo bare cool.

Den er jo ret ny og det eneste jeg fandt var en test paa tysk. Fattede dog "sehr gut", saa den snupper jeg.

Tak for hjaelpen!
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 19:36 #9
takker for point *s*