Avatar billede tmotmo Nybegynder
03. juni 2002 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Spool-fejl

Jeg får en spoolfejl ved udskrivning til printeren. I min WIN.INI står der ikke nioget ud for LPT1, LPT2 etc. Hvad skal der stå dér?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:06 #1
tmotmo> ingenting. men prøv at opdater din driver :)
Avatar billede tmotmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:55 #2
Jeg har opdateret drivere EFTER at have slettet prineren helt. Har også forsøgt at slette portene under "enhedsorientering". De bliver fundet igen af Windows og jeg kan godt udskrive direkte fra MS-DOS til printeren. Måske er der kun en formetering og ny insttation tilbage, omend det jo tager meget tid.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. juni 2002 - 13:03 #3
Jeg har et trick, der virker under NT4/W2K, men jeg har kun prøvet det i 1-2 tilfælde på win9x. Derfor ved jeg ikke, om det vil hjælpe hos dig - men det er vel forsøget værd.

Du sletter printeren.

Start regedit, og søg på "Laserjet" hvis det er en laserjet, eller Deskjet, hvis det er en deskjet printer. Firmanavn (Lexmar) eller lign. kan også gøre det.

Slet alle referencer (Søger du på firmanavn, skal du nok lige være ekstra opmærksom), og genstart PC´en

Installer printeren på ny, med den nyeste driver.

Det har virket på........ ca. 60 NT maskiner med lignende symptomer. Jeg åbnede i sin tid en sag hos HP, der forsøgte at hjælpe, men aldrig nåede en god løsning, før jeg fandt på ovenstående.
Avatar billede lazac Nybegynder
07. juni 2002 - 12:09 #4
Check mit svar på dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/174454
Avatar billede tmotmo Nybegynder
10. juni 2002 - 23:29 #5
Tak for hjælpen begge to. Må dele pointene da BEGGE har givet sig tid til at hjælpe mig. Printeren fungerer (næsten) som den skal og jeg HAR McAfee. Endnu engang tak for hjælpen.