Avatar billede ds Nybegynder
31. juli 2000 - 11:01 Der er 4 kommentarer

Disable consistensy checking under opstart

Hver gang jeg starter min maskine, kommer den op og siger at en af mine diske skal tjekkes for consistensy.
Hvad enten jeg gør det eller skipper det bliver maskinen ved med at genstarte.
Dette sker selv om jeg lige har defragmenteret hdén.
Kan man slå den feature fra så win2000 ikke tjekker hdérne under opstart ?
Avatar billede morpheus Nybegynder
31. juli 2000 - 11:29 #1
Det er af sikkerhedsmæssige årsager !

Jeg har været ude for at den gjorde det engang, jeg forlod maskinen et stykke tid...og da jeg kom tilbage var den færdig og jeg kunne logge ind!
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 09:19 #2
Windows 2000/98 har lavet noget ged før sidste nedlukning eller er blevet sendt ned, derfor ønsker windows 2000 at tjekke sit system inden opstart. Hvis det sker hver gang, så er der noget galt i din windows 2000, og du må igang med at fejlsøge og finde ud af hvad det er som laver støj i systemet. Da jeg eksperimentere meget i win98 sker det tit for mig. Her vælger jeg at lade min win 2000 tjekke disk, da denne tjek er meget hurtigere under win 2000 end under win 98.

Tjek dinne log for fejl og se hvor / hvilke programmer som laver så store fejl, så det er nødvendigt. Du slukker ikke bare for din maskine på power knappen når du går fra den?
Avatar billede ds Nybegynder
02. august 2000 - 15:16 #3
Jeg lukker maskinen ned rigtigt.
Nu vil jeg prøve at installere servicepack 1 så hjælper det måske.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 17:03 #4
Jeg tror nærmere, du skal prøve at geninstallere windows 2000 og bede den reparere sig selv.