Avatar billede onkeldan Nybegynder
02. juni 2002 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

path not found????

Hej!

jeg har lavet et backup program hvor jeg vil bruge commondialog til at hente stier til filerne og gemme stien i et text-felt derfetr en click-procedure der gemmer oplysningerne i en batch-fil.

hvis jeg taster stierne ind manuelt virker det fint
men når jeg bruger commondialog skriver den
"path not found"

jeg bruger commondialog sådan her:

Private Sub Command17_Click()
CommonDialog1.ShowOpen
t1 = CommonDialog1.FileName
Text4(0).Text = t1
t1 = Null

End Sub
Avatar billede tjacob Juniormester
02. juni 2002 - 21:31 #1
Underligt -det virker fint hos mig. Har klippet din kode direkte.
Er det ligegyldigt hvilke filer du vælger i CD?
Avatar billede martin_moth Mester
02. juni 2002 - 21:54 #2
Har du tjekket at du ikke har kommet til at angive et filnavn i dit Properties-vindue under "Filename"?, Og at "Filter" ikke er sat til et eller andet underligt?
Avatar billede johs_j Novice
02. juni 2002 - 21:57 #3
Hvordan ser proceduren ud som skriver til batch-filen?
hvornår fremkommer fejlen?
Avatar billede onkeldan Nybegynder
02. juni 2002 - 22:13 #4
johs_j>>
procedure:
if text1.text = "" then
variabel = ""
else
variabel = "copy " & varabel & "e:\backup"

tjacop>>
ja

martin moth>>
hvad mener du???
Avatar billede martin_moth Mester
03. juni 2002 - 13:04 #5
Jeg tog fejl. Det eneste der sker hvis du sætter din property "filename" for din commondialogbox til f.eks. "C:\Blaa.txt" er, at der som standard står Blaa.txt i din Åben-fil dialogbox. Da jeg regner med at du naturligvis bruger din åbn-dialogbox (CommonDialog1.ShowOpen) til at navigere til en eksisterende fil, har det altså ingen betydning :o( - ikke meget hjælp fra mig der...

Jeg synes bare der er sandsynligt at fejlen ligger i at du har angivet nogle forkerte properties, da tjacob kan copy-paste og få det til at virke.

Men prøv lige at sætte et breakpoint efter CommonDialog1.ShowOpen og se hvad t1 indeholder? Vi mangler stadig at få at vide hvor præcis fejlen sker - i hvilken linie?
Avatar billede johs_j Novice
03. juni 2002 - 16:26 #6
Dete virker fint hvad enten jeg bruger Commondialog eller skriver stien i TextBoxen.

Private Sub Command1_Click()
    CommonDialog1.ShowOpen
    t1 = CommonDialog1.FileName
    Text1.Text = t1
    t1 = ""
End Sub

Private Sub Text1_DblClick()
If Text1.Text = "" Then
    variabel = ""
Else
    variabel = "copy " & Text1.Text & " e:\backup\"
    Open "c:\Temp\Fil.bat" For Append As #1
' Kataloget Temp skal kunne findes på C:\
    Print #1, variabel
    Close #1
    Text1.Text = ""
End If
End Sub
Avatar billede onkeldan Nybegynder
03. juni 2002 - 18:36 #7
Kan det tænkes at det har betydning at jeg vælger at skrive batch-filen i en relativ sti????

f.eks "Files\backup.bat"???
dette virker undtagen når jeg bruger commondialog (altså indtaster stien manuelt)

Dan
Avatar billede onkeldan Nybegynder
03. juni 2002 - 18:36 #8
Det er jo ikke så smart, hvis jeg er afhængig af absolutte stier....

Dan
Avatar billede onkeldan Nybegynder
03. juni 2002 - 18:38 #9
det skal lige nævnes at "files\backup.bat" er med udgangspunkt i programmets direktorie......

Dan
Avatar billede onkeldan Nybegynder
03. juni 2002 - 19:30 #10
Jeg tror jeg fik det løst med app.path & "\files\backup.bat"

jeg havde ellers prøvet det før, men det virkede da jeg fik et "\" foran Files.