Avatar billede kedde16 Nybegynder
02. juni 2002 - 15:36 Der er 12 kommentarer

Ohh tdc igen.....

Jeg har et lille netværk på 2 computere som er koblet sammen med et modem fra tdc bredbånd adsl. men den ene computer får ikke en ip som den henter automatisk ved tdc hmm hvorfor får den ikke en ? har de ikke flere? jeg har prøvet at genstarte og ja ALT....

Håber i kan hjælpe.....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2002 - 15:39 #1
har du 2 dynamiske IP fra TDC da? eller har du kun een?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2002 - 15:46 #2
du skal have 2 dynamiske IP'er fra TDC, ellers kan PC 2 ikke få en IP..
så har du 2 dynamiske IP'er?
Avatar billede cpufan Juniormester
02. juni 2002 - 16:39 #3
du skal bare slå dhcp til på din router,
så bliver der automatisk tildelt de ip adresser du har brug for
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2002 - 16:41 #4
coufan => kedde16 har ikek router, men modem! og de bliver tildelt allerde til den ene PC, så det er ikke DHCP der fejler ;o)

kedde16 => har du 2 dynamiske IP'er?????
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 21:07 #5
Hvordan har du koblet 2 computer et modem?? Hvilket modem har du (mærke. Siemens eller Ericsson eller et 3)
Avatar billede jens_k Nybegynder
03. juni 2002 - 00:27 #6
Det du kan gøre er at sætte 2 netkort i den ene computer. Og så sætte modem i det ene netkort, og et krydset kabel fra det andet netkort, over i den anden computer. Og så bruger Internet Sharing i Windows. Så virker det..
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 08:31 #7
rkhdk>> Er der ik' standart 2 dynamiske IP'er, ved TDC?

kedde16>> har du prøvet, at sætte den der ik' får IP, alene på adsl-modemet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2002 - 09:03 #8
mrtux => aner det ikke.. TDC skodder ;o)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 19:13 #9
jens_k -> men hvis kedde16 nu har sat 2 kabler i modemet??? Så går det helt galt jo. Han skriver jo bare han har koblet 2 computer sammen med et modem. Og din ADSL modemet er der jo 2 stik. (Den ene SKAL nomalt ikke bruges)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 19:14 #10
PS. TDC skoder ikke.. Det er bare jer folk som ikke kan sætte det op ;o)
Avatar billede kedde16 Nybegynder
03. juni 2002 - 21:14 #11
hey hallo jeg skrev at de to computere var koblet sammen med en switch og så er modemet koblet der i i oplink! det var virket før men nu virker det ikke mere..... hmm ja og jeg har 2 dynamiske iper!! hmm tralse tdc har haft det problem før!!!
Avatar billede jens_k Nybegynder
03. juni 2002 - 21:17 #12
Du skrev ikke noget om en switch !