Avatar billede denboj Nybegynder
30. juli 2000 - 14:54 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få WOL adsl - hvad gør jeg

Hejsa, jeg har i de sidste 2 mdr. gået og ventet på WOL adsl tilbud og endelig har jeg fået svaret som WOL har ventet på fra Teledk. Et afslag der var ikke kobber nok - Surt sjov.

Så nu vil jeg høre om der er nogen der har et forslag til hvad i alverden jeg så gør.

I øjeblikket bruger jeg ca. 600 i måneden på et 56.6 modem så det er ihvertilfælde ikke holdbart. WOL tilbyder ikke flatrate mere på 56.6 så det er ikke en løsning.

Alle bud har interesse :-)

MVH Denboj (Jeg bor forøvrigt i Vanløse, hvis det har interesse
Avatar billede tommyv Nybegynder
30. juli 2000 - 14:56 #1
Hvad med CyberCitys FastPris til 495,- om måneden? Det var måske en ide...
Avatar billede sa Nybegynder
30. juli 2000 - 15:02 #2
Jeg bruger selv ovennævnte (CC-fastpris). Jeg kender dog også flere steder, hvor dette heller ikke er muligt at få (du kan selv tjekke på deres hjemmeside, og res. kan ses med det samme)

Hvis du ikke har mulighed for at få det, har CyberCity dog nogle \"mindre\" tilbud, som alle (efter hvad jeg ved) kan få adgang til: For et mindre, fast beløb pr. måned får man 1 eller 2 timers internet (alt efter hvad man har betalt for) pr. dag. - Forbrug her ud over betaler man minuttakst på - man kan evt. skifte til en billigere udbyder i disse perioder.

Jeg er klar over, at det langt fra er en optimal løsning, men det er stadig det bedste for dem, der hverken har adgang til WOL\'s forskellige tilbud eller CC\'s fastpris.
Avatar billede stigc Nybegynder
30. juli 2000 - 15:21 #3
DU kan i hvertilfælde bruge CC\'s 195 kr. for to timer om dagen i en måned. Det vil da få prisen lidt ned. Det svare til 5 øre/minut hvis du bruger alle. Rart at bruge midt på dagen, når alle de andre er meget dyre....
Avatar billede wako Nybegynder
30. juli 2000 - 15:49 #4
Jeg har købt ADSL hved TeleDK og til 400 i mdr (256/128) ellers er der CC til 500 imd
Avatar billede getalife Nybegynder
30. juli 2000 - 16:00 #5
Prøv at høre ved TeleDK.
TeleDK kører deres ADSL på en eksisterende linie. Hvorimod WOL kører på et selvstændigt kabel.
Jeg har hørt om flere der ikke kunne få ved WOL men kunne få ved TeleDK

/Getalife
Avatar billede denboj Nybegynder
30. juli 2000 - 16:23 #6
getalife:// nu begynder det at blive interessant. Du mener altså at selvom jeg ikke kan få adsl hos WOL så er der stadig en chance hos teledk. Jeg vil jo meget gerne også have hastigheden op.
Avatar billede getalife Nybegynder
30. juli 2000 - 16:31 #7
Prøv... du kan vel ikke miste noget ;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
30. juli 2000 - 16:37 #8
getalife// jo jeg kan faktisk miste min værdighed. Jeg har svoret på aldrig at vælge teledk :-)
Avatar billede getalife Nybegynder
30. juli 2000 - 16:56 #9
Arh hold da op. TeleDK er der da ikke noget i vejen med.
Folk har det bare med at se sig sure på store virksomheder, der har en stor del af markedsandelen... se bare Microsoft :o)
Man skal huske på en ting.. meget få virksomheder laver deres arbejde for at få så lidt overskud om muligt... det svarer til at du siger til din chef at du helst ikke vil have lønforhøjelse :o)

/Getalife
Avatar billede cyberfox Nybegynder
30. juli 2000 - 17:00 #10
Getalife >glemte du ikke at fortælle at du er ansat i TeleDyrtnok??
Avatar billede jens Nybegynder
30. juli 2000 - 17:12 #11
Hvis jeg tjekker på mit tlfnr. hos WOL så kan jeg få ADSL, men hvis jeg tjekker hos Tele DK så kan jeg ikke:

Se her
http://www.teledanmark.dk/menu/sm1207.htm

Jeg ringede derfor til Tele DK og det viste sig desværer at deres tlf.tjekker havde ret - så måske skulle du prøve den denboj

Bare ærgligt - frisk luft i massvis, men langt fra en central..;-)

Avatar billede getalife Nybegynder
30. juli 2000 - 17:31 #12
Cyberfox >Jamen lille ven dog... kan du ikke sige andet?
Og jeg må sgu nok skuffe dig.. jeg arbejder ikke for TeleDK mere.
Avatar billede codpiece Nybegynder
30. juli 2000 - 17:41 #13
Grunden til at man kan få ADSL hos Telly DK og ikke hos WOL er at Telly DK kan sætte et skillefilter på en eksisterende linje, så man kan bruge den både til ADSL og telefoni lissom man gør med ISDN.

Det vil de kun gøre for deres egne kunder, vist noget med at \'de kan ikke garantere for kvaliteten når de ikke kender udbyderens udstyr\' men jeg synes det lugter af konkurrenceforvridning.

Hvad ville der mon ske, hvis man først får et Telly DK abonnement med skillefilter og derefter opsiger det efter et halvt år og skifter til en af de andre?

// Codpiece - venter også på svar fra WOL
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juli 2000 - 19:05 #14
Som det er blevet sagt nogle gange før, så kan man godt få TeleDK hvis det ikke virker med CC eller WOL. Dette er, som det også er blevet sagt, fordi TeleDK bruger de eksiterende kabler, hvor CC og WOL krøver nogle seperate kabler.

Grunden til at TeleDK køre det over de eksiterende linier er at de både er ISP og Teleselskab, så de kan godt håndtere at der komme Telefon og data ind på samme linie. Hvis CC eller WOL fik Telefon og data ind i deres system, ville telefon delen bare blive skåret fra og du ville kun kunne bruge data. CC og WOL kan nemlig ikke \"viderstille\" telfonsamtaler.
Men nu hvor WOL måske også bliver et telefon selskab, kan det godt være at man kan få ADSL og Telefon på sammelinie hos WOL, men lad os nu se...

Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juli 2000 - 19:06 #15
Ellers kan man jo også betale (dyrt?) for at få lagt et ekstra sæt kobber ledning ind... :O))
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 00:47 #16
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan teledk kan give mig adsl - har de ikke brug for kobber på samme måde som WOL f.eks. har - eller lægger de det ind ? Jeg spekulerede på et tidspunkt på om det kunne lade sig gøre at bondefange teledk - og bestille hos dem og når de så har lagt kobber ind så sige nå nej jeg vil ikke have det alligevel og så bestille hos nogle af de andre

fetalife// grunden til at jeg mener at det er en dårlig idé at vælge teledk er at deres priser og tilbud simpelthen er for dyre.

F.eks adsl oprettelse
Wol 0
Cybercity 0
teledk 1000

månedspris
ca. det samme
hastigheder
Wol 256/256
cyber er det ikke et eller andet 380/128
tele dk 256/128

Så kan man måske argumentere med at upstreamen ikke er vigtig, men gu er den så alt er vigtigt
Avatar billede sa Nybegynder
31. juli 2000 - 00:50 #17
... men hvis der ikke er andet du kan få, er teleDK-adsl da langt bedre end eks. cc-fastpris eller \"næsten\"-fastpris.

At teleDK ikke behøver et ekstra fysisk kobberpar skyldes at de jo allerede har en (telefon)linie lagt ind hos dig, som de blot kan sætte et filter på, som så kan splitte signalet op, så nogle frekvenser bruges af telefon, mens andre bruges af adsl.

Dette kan cc og wol ikke få lov til af teledanmark, da de har andet udstyr og ikke selv tilbyder telefontjenester (som tidligere skrevet).
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 00:51 #18
gouldduck - ved du hvor meget det koster at få lagt kobber ind og er det bare i sin egen lejlighed eller er det i ejendommen - eller er det hele vejen til centralen
Avatar billede getalife Nybegynder
31. juli 2000 - 00:53 #19
Tjaeh... jeg kan godt se det... det sutter.
Jeg har også selv bestilt ved WOL.

Men hvis du vil ha noget på et sted hvor ingen andre kan udbyde det.. så må du også betale.. eller vente :o(
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 00:56 #20
Vil det sige at hvis WOL var et telefonselvskab som f.eks. telefona (for at tage et grelt eksempel) så måtte de godt, men nu må de ikke. Det er godt nok nogle underlige regler :-)
Avatar billede dr-data Nybegynder
31. juli 2000 - 00:56 #21
og hvor meget er dyrt så >> goulduck ¿?

{•.•}
  ~
Avatar billede sa Nybegynder
31. juli 2000 - 00:58 #22
Det er svært at sige, for der (mig bekendt) ingen eksempler på dette.

Den vigtigste grund skulle vist nok være, at teleDK skal godkende udstyret.

Desuden: Selvom du har telefoni hos telefona er det jo stadig teleDK\'s kabel..
Avatar billede sa Nybegynder
31. juli 2000 - 00:59 #23
...men som du sikkert kan høre er vi efterhånden nået derud hvor jeg ikke har så megen konkret viden ;-)
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 02:10 #24
Hvad med kabel modem. Jeg er slet ikke up to date med hvordan priserne er der - er det stadig kun teledk der kan levere det eller hvad - og kan man få det som flatrate ?
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 12:58 #25
Nå, jeg kan se at der ikke er så mange af jeg der har indlagt svar. tommyV og wako - jeres er simpelthen for tynde - Så det bliver en deler mellem sa og getalife.

Jeg har nu opdaget at teledk\'s kampagne slutter idag d 31/07 - Så i panikangst over at priserne måske stryger i vejret imorgen har jeg bestilt teledk 256/128 - til en oprettelsespris af 990 (hvis det bliver biligere imorgen tager jeg ind og knepper hele teledk\'s personale i røven med en 1 1/2 L cola.)Endnu en grund til IKKE at vælge teledk er at de ikke understøtter fast IP - men det er heldigvis ikke et af mine behov. Fordelen ved at bestille hos dem er at man får en tekninkkertid med det samme 24/8 i år. Så det er sgu ok. Måske ikke verdens bedste og mest holdbare løsning, men det er vel stadig tilladt at skifte.

Forøvrigt er prisen 350 kr. i mnd. det første år. Derefter skal man også betale opasia abbonement på 500 pr. år - så det bliver lidt under 300 uanset hvad.

At de er nogle tåber er endnu engang bevist da sælgeren skulle prøve at give en forklaring på de 500 ekstra. \"jamen det er fordi at det KUN er igennem Opasia vi kan lave tilbuddet\" Jamen og hvad så spørger jeg bare.

Så nu står jeg med et ethernetkort jeg samdsynligvis aldrig for brug for da de insisterer på at det ATM teknologien som vi arbejder med. whatever that is.

Men jeg vender tilbage hvis jeg heller ikke kan få igennem teledk.

MVH Denboj
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. juli 2000 - 16:48 #26
Jeg kender ikke prisen -  jeg ved ikke om det er dyrt - Jeg ved ikke hvorfra at de skal lægge nye kabler ... Jeg ved faktisk ikke ret meget ! :O)
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 22:32 #27
goulduck// det er egentlig også lige meget nu hvor jeg har bestilt hos (det gør næsten ondt at sige) tele dk
Avatar billede grande Nybegynder
14. august 2000 - 11:20 #28
når det første år er gået til 350 kr pr. måned ser internetpriserne helt sikkert helt anderledes ud