Avatar billede ssb Nybegynder
30. juli 2000 - 03:15 Der er 13 kommentarer

CC xDSL og printer

Hej,

Den 7/8 får jeg endelig min hurtige 512/128 linie installeret af en tele-dk tekniker.
Jeg er i det tilfælde at jeg har to computere forbundet i et netværk hvor jeg meget gerne skulle have begge til at virke med den printer jeg har, men... når jeg kobler dsl modemt til mit netværkskort - er det så stadig muligt at share printeren over Coax kablet (har et 10mb netkort med Coax og Twistepair), eller bliver jeg nød til at anskaffe mig en router eller hva - kan jeg evt. nøjes med et ekstra netværkskort i \"serveren\" ??

På forhånd tak

Simon Skov Boisen
Avatar billede chruker Nybegynder
30. juli 2000 - 04:38 #1
Kobler du netværket sammen på denne måde:
Terminator --- Computer 1 --- Kabel --- DSL modem --- Kabel --- Computer 2 --- Terminator

Og derefter kobler printeren på enten computer 1 eller 2 så vil du kunne dele som du gjorde før. Har du en netværksprinter kan du bare koble den ind på coax kablet, og så burde det stadigvæk virker.
Avatar billede renis Nybegynder
30. juli 2000 - 09:01 #2
Nu ved jeg ikke om det er muligt at bruge coax kabel på dsl modemet (det tror jeg ikke at du kan.
Hvis dette er tilfældet og du skal bruge twistepair er den billigste løsning at købe dig en lille 5 eller 8 ports hub.

Hvis du har mulighed for at bruge twistepair på begge dine netkort, så kan du nøjes med at købe en 5-ports hub (den koster under kr. 500,00).
Dette ville også give dig et bedre netværk med flere muligheder.

Hvis du ikke kan bruge twistepair på begge netkort kan man få nogen 8-ports hub med et udtag til coaxkabel.

Uanset hvilken løsning du vælger kan du dele din printer.

Hvis der er coaxudtag på dsl modemet, så skal du bare følge chruker´s svar...
Avatar billede twister10 Nybegynder
30. juli 2000 - 12:07 #3
Du skal anskaffe dig et HUB da et XDSL og CABLE modemmer IKKE har udgang for COAX, dette er en forældet teknik og ses sjældent mere :-)

Der findes en masse HUBs der kan klare dette, jeg har selv en lille til 497,- med 8 Porte og et COAX udtag, og den kan løse opgave perfekt, så skal du kun investere i denne og du kan køre med det hele igen.

Ligeledes skal du så renis skriver, bare koble printeren på den ene af maskinerne også dele forbindelsen med fil/og udskrifts deling.
Og dit netkort kan IKKE klare begge typer på een gang, så hold dig til COAX på dine maskiner og køb en lille hub, dette er det billigste :-)

Hvis du skal have hjælp til at finde een så bare skriv !
Avatar billede kagearm Nybegynder
30. juli 2000 - 20:10 #4
du skal anskaffe dig et ekstra netkort da det ikke så vidt jeg ved er muligt at bruge både twisted pair og coax udgang/indgangen på samme tid, og så kan du sætte printeren til serveren og share den lige som du share filer, og på workstationen kan du så instalere en netværksprinter,

//kasper

ps. hvis du har flere spørgsmål kan du kontakte mig på: haerger@worldonline.dk
Avatar billede ssb Nybegynder
31. juli 2000 - 09:10 #5
hej chruker

hvordan er det at du siger jeg skal forbinde modem til begge computere, er der ikke kun en twistepair udgang på CC dsl modemet ??

MVH

Simon
Avatar billede twister10 Nybegynder
31. juli 2000 - 12:35 #6
Som før skrevet, der er KUN RJ45 stik på dit modem OG du kan IKKE øre med begge dele på et netkort !
Avatar billede chruker Nybegynder
31. juli 2000 - 19:19 #7
ssb:  Hvis der ikke er coax stik på DSL modemet, vil den bedste løsning være at investerer i en lille hub, som du så kan forbinde begge computerer, samt DSL modemet til.
Avatar billede twister10 Nybegynder
31. juli 2000 - 19:21 #8
Jepper, ligesom der er skrevet før :-)
Avatar billede ssb Nybegynder
01. august 2000 - 12:15 #9
Er det her en ordentlig hub ??

Edimax

Model  Info                    Pris
ER5395S Hub / 10Mbit / 5port    269 kr.

Simon
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. august 2000 - 13:52 #10
Den er da fin nok, har du tjekket om der er BNC stik på osse ??
Avatar billede ssb Nybegynder
14. september 2000 - 09:19 #11
Okay er det muligt at gøre det sådan her:

            Printer
          /
Computer 1
          \\
            - Hub - DSL Modem
          /
Computer 2

Mig om mine venner skal holde net i weekenden, er dette muligt

                / - Computer 1
                |  - Computer 2
DSL Modem - Hub -  - Computer 3
                |  - Computer 4
                \\ - Computer 5

HER SKULLE ALLE KUNNE BRUGE INTERNET OG SPILLE MODHIANDEN SAMT OVERFØRE FILER MELLEM HINANDEN!!

Haster Point er blevet sat op til 300!!

/SSB
Avatar billede ssb Nybegynder
14. september 2000 - 09:22 #12
hmm det se ud som om tegnene blev fucket op i placeringen i db\'en, altså alle computere er forbundet til hubben og det samme er dsl modem

/SSB
Avatar billede konex Nybegynder
03. januar 2001 - 14:07 #13
Hvis i også vil spille over netværket anbefaler jeg dig at købe en netpakke med et par netkort og en hub ( dette er den bedste løsning som normalt ikke koster mere ind 500,- )