Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 17:11 Der er 18 kommentarer

Hjælp mig!!!

Jeg har lige fået ny harddisk og jeg har fået et problem. Under kopiering af ale filerne til den nye gik pauseskærmen igang og ødelagde det hele. Jo nu har jeg så installeret win xp igen (oven på det gamle) for ikke at miste alle mine filer. Det er så her problemet opstår. Jeg har  sq ikke adgang til alle mine filer mere. De ting der lå direkte i c: har jeg adgang til, men alt det jeg havde på skrivebordet mangler jeg. Der lå bl.a. genveje til alt plus min enorme download mappe.

Jeg må have hjælp.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:17 #1
Er filerne fjernet?

Har du formateret eller er det bare en installation oveni?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:17 #2
Bruger du evt. samme brugernavn?
Avatar billede duca Nybegynder
01. juni 2002 - 17:22 #3
prøv at kontroller om du har de rigtige sikkerhedsrettigheder på filer/mapperne (højre klik og vælg fanebladet "sikkerhed")
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
01. juni 2002 - 17:24 #4
Prøv at vælge klassisk version af menuen start, så kan det være de dukker op igen.
Avatar billede zaditor Nybegynder
01. juni 2002 - 17:26 #5
m-koldsgaard - Se dog hvad han skrev i spørgsmålet..
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 17:29 #6
Prioblemet er at jeg godt kan se filerne men jeg ingen adgang har til dem. Og ja jheg bruger det samme brugernavn.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:31 #7
Log ind som Administrator, så har du adgang til det hele. Ellers kan du hvertfald få det.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:32 #8
For at logge ind som Administrator skal du gøre sådan at brugere ikke logger ind via 'Velkomst skærm' og så skrive Administrator som brugernavn og så Administrator passwordet som du indtastede under install.
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 17:33 #9
hmmm

jeg kigger lige på det så
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:35 #10
Husk at slå avanceret sikkerhed indstillinger til, så kan ændre rettighederne til mappen.
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 17:45 #11
ehh avanceret sikkerhed?

Hvor gør man det henne?

Jeg er nu logget ind som administrator, men jeg kan stadigvæk ikke få adgang til alle mine filer. De er jo placeret i c:\documents.....\Mit navn\skrivebord  Jeg kan godt se dem, men jeg har ikke adgang til at bruge dem.
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 18:05 #12
Jeg må have hjælp.
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 19:55 #13
er der virkelig ikke nogen der ved hvordan man gør?
Avatar billede jumbo Nybegynder
01. juni 2002 - 20:42 #14
Ej helt ærligt, jeg må barea haev hjælp. Tænk hvis det var dig der ikke kunne bruge din comp lige efter du havde fået ny harddisk.

Det kna ikke være rigtigt at der ikke er bare en her der ved det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2002 - 11:58 #15
du skal tage ejerskabet over mapperne i Dokument an Settings
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. juni 2002 - 12:30 #16
Du skal slå 'simpel delings muligheder' fra (eller hvad det nu hedder, har ikke lige mulighed for at se det i Win2000).

Så kan du sætte Administratoren til at have Fuld kontrol over filerne/mapperen. Du kan også som retaxes siger overtage ejerskabet af filerne, men jeg kan ikke huske om det er nødvendig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2002 - 13:31 #17
Stifinder>mappeindstillinger>Vis>Filer og mapper> fjern kryds i Enkel fildeling (anbefales)
;o)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. juni 2002 - 14:13 #18
Nemlig