Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:49 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Email detect??? HASTER!!!

Hej folkenz.. jeg har fået en virus, og kunne virkelig godt tænke mig at finde ud af hvem den flinke netbruger er! nu har han været så smart at bruge sin egen personline mail "hans navn@mail.tele.dk" mail kan man på nogen måde detect hvor og hvem der har denne email, det må jo være en tele dk konto..

Hjææælp! :)
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:50 #1
personlige, even *G*
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 19:51 #2
Se om han står i www.epost.dk
Avatar billede prodic Mester
31. maj 2002 - 19:51 #3
Send ham en returmail og underret ham om problemet. Han/hun ved det nok ikke selv.

Hvilken virus snakker vi om? Husk at f.eks Klez bruger en anden afsenderadresse end den der reelt har sendt mailen.
Avatar billede lequet Nybegynder
31. maj 2002 - 19:52 #4
Husk på at w32.klez vira tager en tilfældig adresse som den sætte ind i afsender feltet, dermed kan du ikke være sikker på at det ER ham der har sendt den... Hvis det altså er en af de vira der bruger den metode
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 19:53 #5
Hvis det er Klez ormen, eller noget lignende, kan du ikke være sikker på, at den er sendt fra lige netop ham, der står som afsender.
Eks:
Jeg har dig stående i min adressebog helikopter@navn.dk.
Jeg får Klez ormen. Den sender automatisk en mail videre til alle i adressebogen, men ikke nødvendigvis med "loonz" som afsender... Der kunne ligeså godt stå Helikopter.
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:55 #6
Skulle bare virke RET underligt.. den mail er der stort set INGEN der har (altså min nye mail) Og ja den har navnet "W32.Klez.H@mm"
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 19:56 #7
Du kan oftest se, om det drejer sig om Klez ormen, ved at se på afsender navnet. hvis mailen er JJJ@navn.dk, men personen som afsender hedder Jens John Jensen, står der JJJ som afsender...
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:57 #8
mailen er "jannik_frederiksen@mail.tele.dk"
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 19:58 #9
Det er jo nok, at der bare er én, som i forvejen er inficeret, som har den, for at den kan sendes videre til dig. Scan din harddisk, så andre ikke får den fra dig. Prøv evt. http://housecall.antivirus.com . Online virusscanner...
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 19:58 #10
Hvem står som afsender? står der Jannik_Frederiksen eller Jannik Frederiksen?
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:58 #11
Skriver den her virus også selv en text.. altså et desideret brev?
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 19:59 #12
Sender: jannik_frederiksen <jannik_frederiksen@mail.tele.dk>
Recipient: tpoint@tpoint.dk
Subject: A very humour game
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:00 #13
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 20:00 #14
Så det vil jeg jeg får heller intet ud af at sende en mail tilbage??
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:01 #15
Ja, så kan du ikke regne med, at det er ham, der har sendt den til dig. Det kan være hvem som helst, som har vedkommendes email i adressebogen, som ubevidst har sendt den til dig...
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:02 #16
Du kan informere ham om, at der er nogen i hans "omgangskreds", der har Klez ormen, men send naturligvis IKKE den vedhæftede fil med ;)
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:02 #17
Takker for points :)
Husk at scanne!
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 20:03 #18
hvordan virker den virii så.. for det var også et billede med.. af en nøgen dame.. ellers meget nice.. *GGG* den kan måske aktiveres via billedet?
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:04 #19
Jeg ved egentlig ikke hvordan den får inflydelse på dit system, men kig på den URL jeg gav dig før. Der står en masse brugbart. Hvis du allerede har åbnet filen, bør du nok scanne!!
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:04 #20
Desuden er det ikke en virus, men en orm ;)
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:05 #21
Har du allerede fået ormen, kan du fjerne den smertefrit med nedenstående patch:
http://www.norman.no/public/klezfix.com
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:09 #22
Avatar billede helikopter Nybegynder
31. maj 2002 - 20:09 #23
Nej nej den er HELT under kontrol.. :) Jeg ville bare hænge ham, HVIS det var ham der havde sendt den med vilje *GGGGG*

Man tak for hjælpen :)
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:11 #24
Var så lidt... Tror snart jeg har fået 50 mails af den type, og ville også rive tungen ud af personen, om male mit hus med den, når jeg fandt ham...
Avatar billede loonz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:13 #25
om = og

(sorry for spam :(  )