Avatar billede sobo Nybegynder
31. maj 2002 - 19:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Nyt bundkort

Jeg har besluttet at købe et MSI bundkort til min Athlon processor. (Desværre alle i ASUS og AOpen fans derude, jeg kan ikke flyttes på det punkt :-)

745 ULTRA (MS-6561) med SIS 745 chipset eller
KT3 ULTRA-ARU (MS-6380E) med VIA KT333 chipset

Jeg har fundet ovenstående nye bundkort på MSI's hjemmeside. Er der nogen derude i cyberspace, der kender disse bundkort og har nogle erfaringer med dem?

Jeg har selv "altid" brugt VIA's chipset på mine bundkort. Jeg kender ikke SIS's chipset. Er de ligeså gode og stabile, som VIA's?

Kan jeg bruge mit "gamle" SDram PC133 på nogle af ovenstående bundkort eller kan jeg "kun" bruge det nye DDR ram?

Kan jeg mixe mit gamle RAM med DDR-RAM?

vh
sobo

Avatar billede werd Nybegynder
31. maj 2002 - 19:13 #1
du kan ikke mixe ram!!! Du burde lade de gamse SD ram ligge og få købt nogle DDR!!!
Avatar billede werd Nybegynder
31. maj 2002 - 19:13 #2
mit SIS chipset fejler ikke noget... ingen problemer!!
Avatar billede hemperor Nybegynder
07. juni 2002 - 00:54 #3
Du kan se en sammeligning af de chipsæt du skriver om her:
http://www.xbitlabs.com/mainboards/kt333-sis745/

Og werd har ret, du kan ikke blande ram =)