Avatar billede triumph Nybegynder
31. maj 2002 - 14:25 Der er 4 kommentarer

Løsning ønskes: En Windows server skal kunne benytte 2 routere

Jeg har en Win 2000 server og 2 adsl forbindelser med hver sin router.

Jeg vil gerne kunne effektivt kombinere upstream båndbredden fra begge forbindelser.

Jeg ved det er muligt, da flere større firmaer gør lign. ting. Jeg ved bare ikke hvordan.

Jeg er dog overbevist om at det er en software mæssig ting, der skal til.

Er det er form for funtionalitet, der gør at serveren selv skifter default gateway for hver anden datapakke den sender ? Er det et trick i DNS serveren, der får det til at se ud som om domænet skifter ip eller noget helt tredige ?

Svar som "Du skal bare købe en tingest til 100.000" giver ingen point. Jeg skal bruge en primært software baseret løsning.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. maj 2002 - 15:07 #1
Måske kan du bruge DNS Commander:

http://www.nwfusion.com/reviews/2000/0221rev.html

/per
Avatar billede jens_k Nybegynder
03. juni 2002 - 00:41 #2
Du kan prøve med WinRoute (Software)..

Jeg har en kammerat som har 2 x 512/512. Han har gjort det med WinRoute.. Og det virker upåklageligt påstår han...

Det kræver bare et netkort pr. linie..
Avatar billede triumph Nybegynder
03. juni 2002 - 19:49 #3
Jens_k: Perfekt. Hvis du kan få din kammerat til at give dig en udførlig step-by-step vejledning i hvordan han har sat sin Winroute op og eventuelle tricks han har lavet i sin TCP-IP opsætning på serveren, så er pointene dine. Du kan poste vejledningen her eller du kan eventuelt maile den i stedet.
Avatar billede jens_k Nybegynder
03. juni 2002 - 20:48 #4
Kan jeg da lige prøve om jeg kan få ham til..

Jens K