Avatar billede geeko Nybegynder
28. juli 2000 - 21:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gratis c++ Directx compiler + instrukser

Jeg kan ikke få Borlands gratis c++ compiler til at virke med directx sdk\'en, er der nogen der ved hvordan man får den til det, eller kender en anden gratis compiler der kan?
Avatar billede tuxen Nybegynder
15. august 2000 - 15:52 #1
Problemet med Borlands gratis compiler er, at den ikke er ny nok til at fungere med SDK´en og det endda selvom du kun bruger directX 5.0.
Igen en grund til at den er gratis, den er ment som en slags appetizer på at købe en nyere compiler eller et af Borlands udviklingsmenuer.

Mit råd til dig er at få fat i Borland Builder 4.0 eller senere, eller MS visual C++ miljøet fra omkring ver. 6.0
Du kan også gå ind på MS DirectX sdk side og se om du kan finde den præcise minimums version for en c++ compiler før det vil virke.

Avatar billede raistlin Nybegynder
22. august 2000 - 17:28 #2
Der er et par freeware compilere her. jeg har prøvet at rode lidt med DirectX interfacet i LCC, men ikke den nederste. Mine nybegynder forsøg ud i DirectX virkede ok i LCC. Begge er i øvrigt freeware.

<b>LCC 32 bit </b>
http://www.softseek.com/Programming/C/Review_23617_index.html

<b>Dev C</c>
http://www.softseek.com/Programming/C/Review_17755_index.html