Avatar billede €yston Nybegynder
28. juli 2000 - 13:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne Word dokument!!!

Hej,

Jeg er løbe ind i et lille problem med nogle af mine Word filer, der kommer følgende besked når jeg åbner dem.

The document name or path is not valid. Try these suggestions.
* Check the file permissions for the document or drive.
* Use the File Open dialog box to locate the document.

Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak!

Michael
Avatar billede staal Praktikant
28. juli 2000 - 14:53 #1
Forsøg at åbne dem direkte fra stifinder/filhåndtering.
f.eks kan man ikke åbne filer flere gange, mens de er i brug.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. juli 2000 - 14:56 #2
Jeg har haft lignende problem med en fil, der var blevet inficeret af Melissa. Der overtog den ejerskabet af filen, og man kunne hverken kopiere, åbne eller slette den!

Kan du åbne den i en teksteditor? (At den så ser mærkelig ud er ikke et problem i sig selv.)

Er du sikker på at det er en Word-fil lavet af samme version Word som den du vil åbne den i? Jeg er ikke sikker på at Word 2000 er bagud kompatibel.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 14:58 #3
Det du får at vide er kort og godt, at dokumentet enten er flyttet eller at du ikke har adgang til den mappe hvor de ligger i.

Derfor gør som der også står, find dem manuelt ved hjælp af Open/Åbn, så skulle det meget gerne virke.

Du kan evt også bruge staal metode. Eventuelt udbygge den med at søge efter filen(erne) hvis du ved hvad de hedder. Så finder du samtidig også stien til hvor de ligger.

Håber det var svar nok!
Avatar billede easybob Nybegynder
28. juli 2000 - 15:02 #4
Jeg vil bakke prodic op. Hvis du finder filerne manuelt. Ved først at åbne Word og så finde filerne fra Word.
Hvis ikke det virker kan du gå ind og se om der blevet ændret i hvilket program der skal åbne dine word-doc. (mappeindstillinger)
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 15:16 #5
easy : jeg tror ikke at løsningen ligger i hvilket program der er \"assosieret\"(er det stavet rigtigt?), da fejl-beskeden går på at filennavnet eller stien er ændret.

staal : Man kan godt åbne en fil der er i brug, men kun som en kopi. Dvs man ikke kan lave om i den eller gemme den.

egon : Word2000 - bagud kompatibel...det skulle da så være første gang i MS\'s historie at Word ikke er bagud kompatibel.

well, bare lidt kommentarer fordi jeg keder mig.
Avatar billede €yston Nybegynder
28. juli 2000 - 16:08 #6
1. Jeg har prøvet det løsningsmuligheder Word selv foreslår.

2. Det er Word 97 dokumenter, har prøvet både med 97 & 2000.

3. Jeg lagt dem ud i roden.

4. De har haft virus, \'Ethan.A\', men efter virusscaning og sletning af virus virkede de ikke.

5. Jeg kan åbne dem i min notepad.

Findes der evt. et tool der kan gendanne Word filer?
Avatar billede octavia Nybegynder
28. juli 2000 - 18:15 #7
Hvis du kan åbne dine Word-dokumenter i Notepad
og læse indholdet, hvad så med at kopiere indholdet derfra og over i et nyt Word-dokument ?
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2000 - 13:53 #8
Hej *yston!

Gør som Octavia har foreslået og nævn Bill i din aftenbøn fremover!
(Jeg forsager...)

Prodic: måske er Word bagud kompatibel(tak for oplysningen i øvrigt), men prøv f. eks. access, der er der altid problemer med de nye versioner!
Avatar billede prodic Mester
29. juli 2000 - 14:35 #9
hvis du kan læse dem i NotePad, så lyder det da som en mulighed. Jeg tror nemlig ikke at du kan finde noget tool, der kan genskabe virusbefængte dokumenter igen.
Problemet med NotePad ligger i at alt det \"moderne\" du nok har lavet i dine dokumenter, ja det er altså gået fløjten.
Surt men det positive er jo at du stadigvæk har dem.

egon : Det var så lidt. Jeg mener bare at alle M$ Office produkter er bagudkompatible. Men der er problemer med at læse de nye versioners produkter med en gammel version. Ikke omvendt. Hvad der gælder for Access, er jeg dog ikke sikker på. Men mon ikke det er det samme.
Avatar billede €yston Nybegynder
31. juli 2000 - 11:10 #10
Jeg fandt selv løsningen på www.officerecovery.com.

Tak for jeres kommentarer og svar!
Avatar billede dana Nybegynder
02. september 2000 - 18:18 #11
Hvis du vil have mulighed for at kunne åbne et Word.doc der er skrevet i f.eks. Word 97 og åbne det i en tidligere version af Word, så skal dokumentet være gemt i et \"gammelt\" Word format (ændrer filtype, når du klikker Gem som....).
Hvad angår Access, så skulle Access i Office 97 være nøjagtig magen til  den der ligger i den tidligere Office pakke.