Avatar billede aaaassss Nybegynder
30. maj 2002 - 16:24 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken version af linux skal jeg have

hvilken version af linux skal jeg bruge hvis:
jeg vil have stabilitet
jeg bare har en almindelig computer
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:25 #1
Jeg aner ikke meget om Linux men tror du skal have Mandrake

-Du skal ikke acceptere hvis nogen har noget at indvende
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:26 #2
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:26 #3
Der står det er godt til både home/office og server
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:27 #4
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 16:28 #5
aaaassss - Det er efterhånden nogle gamle spørgsmål du har åbne hvadd... ?

http://www.eksperten.dk/spm/95472
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. maj 2002 - 17:24 #6
redhat 7.3 kører rigtig godt og så er det lige det en begynder skal bruge :P
Avatar billede fpnovell Nybegynder
30. maj 2002 - 17:35 #7
Det er grundlæggende hip som hap, hvilken af de større Linux distributioner man vælger. Men Mandrake har mig bekendt været kendt for sin store brugervenlighed. Ellers er der jo amerikanske RedHat og europæiske SuSe Linux.

Stabilitet har de allesammen,  men du kan jo også vælge en FreeBSD, som altid har været kendt for endog meget, meget stor stabilitet også større end Linux. Det er nemlig ren UNIX omskrevet til at køre på PC'ere.
BSD'er kan du læse om under kategorien Styresystemer *BSD her på Eksperten.

Ellers  http://www.bsd-dk.dk/  som er den danske *BSD UNIX brugergruppe.
Her kan du også finde mange flere links til andre *BSD sites udover FreeBSD.

mvh
fpnovell
Avatar billede thomaslp Nybegynder
30. maj 2002 - 18:21 #8
nikolajdu => Hvorfor er det at du ikke bare kan passe din egen konto!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 20:30 #9
Thomaslp måske fordi sådan visse folk ikke har lært at det at bruge eksperten kræver at man "spiller" med.
Avatar billede tjacob Juniormester
02. juni 2002 - 14:54 #10
thomaslp> nikolajdu passer bare sit job som coadmin
Avatar billede technohead Nybegynder
03. juni 2002 - 02:24 #11
Jeg har nu min beretning om at Mandrake er god til begyndere der vil lege med den/de grafiske brugerflade(r) der er ude til linux og RedHat er god til hvis man vil have en maskine der er nem at have med at gøre på shell niveau / tekst sjov. Men det er jo så min mening frem for hvilke værktøjer der følger med til det forskellige. Det er i hvert fald meget nemmere at finde rundt på en mandrake maskine i GUI sjov som GNome og KDE end det er i RedHat's efterhånden rod hvor man ik aner hvad halvdelen er uden at afprøve det.
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
06. juni 2002 - 11:34 #12
Tag Debian den er for nice og det er læt at instalere programmer !
www.debianguiden.dk jeg vil også forslå at du så opdater debian til woody :) det gør du ved kun apt-get dist-upgrade