Avatar billede metric Nybegynder
29. maj 2002 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsomt netværk med kun 2 computere

Hej,

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Jeg kører et lille netværk med en Windows 2000 Server, en Windows XP Professional og en Cisco 677 router. For at binde det hele sammen bruger jeg en 100 MBit switch.

Mit problem er, at når jeg kopierer filer gennem netværket fra min workstation til/fra min server, går det ekstremt langsomt, helt ned til 50 kb pr sekund.

Kan der være problemer i opsætningen?

Mvh. Lasse
Avatar billede javaha Nybegynder
30. maj 2002 - 00:24 #1
prøv en gang at slå firewallen i xp fra, det kan godt være det er problemet.

-javaha
Avatar billede metric Nybegynder
30. maj 2002 - 00:31 #2
Den var slået fra, så det var ikke det. Jeg lagde lige mærke til at den kører 100% optimalt når jeg HENTER fra serveren men ikke når jeg kopierer TIL serveren. Siger det noget?
Avatar billede javaha Nybegynder
30. maj 2002 - 09:32 #3
tjek lige om dine netkort er sat op rigtigt. klik egenskaber for netværkssteder, og så konfigurer ud for netkortet. Måske der er noget full duplex der ikke er slået til.

-javaha
Avatar billede metric Nybegynder
30. maj 2002 - 21:18 #4
Det skulle have været det nederste svar, med full duplex.

Mange mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede javaha Nybegynder
31. maj 2002 - 09:30 #5
det var da så lidt! go' weekend

-javaha