Avatar billede jedii Nybegynder
29. maj 2002 - 21:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MSN og ICQ

Hey.

Jeg har et problem.
Hver gang jeg prøver at sende en fil over MSN, eller ICQ, eller hvad chat pg' jeg har kørende, siger den min forbindelse er blokeret, og jeg skal kontakte min internet udbyder osv.

Hvordan kan jeg ændre det ?

//Jedii
Avatar billede c0d3r Nybegynder
29. maj 2002 - 21:34 #1
hvis du mulighvis har firewall på din computer som beskytter imod virus - så blokerer den måske også for sådanne ting :]
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:35 #2
Hvilket system bruger du ? hvis du har xp så er der den interne firwall.
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
29. maj 2002 - 21:35 #3
Der findes en meget omdiskuteret firewall i WinXP - orøv at fjerne den.
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
29. maj 2002 - 21:35 #4
grrr, resten! :) 2 sek!
Avatar billede jedii Nybegynder
29. maj 2002 - 21:37 #5
Ja, kører med XP.. prof.
Avatar billede jedii Nybegynder
29. maj 2002 - 21:38 #6
Hvordan kan jeg ordne det ?
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
29. maj 2002 - 21:38 #7
så fjern din firewall - jeg kan desværee ikke huske hvordan :-/
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:38 #8
For at finde xp's interne firevall skal du højre klikke på netværksteder-egenskaber-lan-egenskaber-avanceret.

og her har du så din firevall i windows xp.
Avatar billede shaggy Nybegynder
29. maj 2002 - 21:38 #9
Hvis du har ADSL så skal din router sættes op til det, prøv www.dsl-faq.dk
Avatar billede jedii Nybegynder
29. maj 2002 - 21:39 #10
har cabel
Avatar billede jedii Nybegynder
29. maj 2002 - 21:43 #11
Argh, røv. Den siger: We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers.. prøvede det du sagde, resten
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:57 #12
Hmmm mystisk?
Avatar billede javaha Nybegynder
29. maj 2002 - 23:42 #13
Du skriver du har cabel. Hvis det f.eks er hos dansk kabel-TV du har din forbindelse, så sidder du på et internt net, der er beskyttet af deres firewall, det er formegentlig her problemet ligger. Selv om du ikke skulle have dansk kabel-TV, ved jeg at andre cabel udbydere kører samme princip.

-javaha