Avatar billede 49152 Nybegynder
29. maj 2002 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

cpu-Køler og larm

Jeg har købt et nyt motherboard K7S5A og en Athlon XP 1800+ cpu.

Køleren hedder:
CPU Køler Socket A Volcano 6Cu -> 1.9 GH
Noise: 30 dBA

Jeg synes at min cpu-køler larmer virkelig meget. Hvor meget skal sådan en køler larme.

Kabinet og strømforsynings køleren, larmer 0 til sammenligning.

Den udsender kun en "luft-lyd"

VH
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
29. maj 2002 - 14:22 #1
har du sat køleren ordenligt fast?
men jeg vil sige at 30dBA er da ikke det vildeste!
Avatar billede 49152 Nybegynder
29. maj 2002 - 14:27 #2
Den sider vist fint fast, jeg har jo bare klikket den ned i holderne omkring cpu´en. Det gik fint.
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
29. maj 2002 - 14:31 #3
okay! hvor varm er din CPU? i idel og Fuldload
Avatar billede smiske Nybegynder
29. maj 2002 - 14:32 #4
Volcano køleren ér ikke ligefrem kendt for at være støjsvag, og 30db er også en del.  Jeg sidder selv med en "Silent Viking", den kan klart anbefales, var det ikke for min saaatans strømforsyning ville min maskine ikke være til at høre :o)
Det er svært at sige hvor meget sådan en CPU køler skal larme, det er jo smag og behag hvad der er støjsvagt.  Min "Silent Viking" har en niveau på 21db, altså mærkbart mindre :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
29. maj 2002 - 14:35 #5
Du kan evt. se den (Silent Viking) her  :

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320041

//Henrik
Avatar billede maelms Nybegynder
29. maj 2002 - 14:47 #6
Det er vanlig at Cpu kjølere larmer mellom 20 og  45 dba. Har selv en tt silent viking på 21 dba til min Athlon TB 1400mhz. virker lydløs i forhold til min gammle Thermal Take Dragon orb.