Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
29. maj 2002 - 14:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Response.Expires = 0

Jeg har en database hvor der uploades og lægges billeder i. Der genereres automatisk et filnavn når der oploades. Hvis så den pågældende billedfil slettes og oprettes (ved udskift af billede) igen i den samme databasepost, vises det gamle billede, fordi det er lagret i TempInetFiles.
Jeg har sat Response.Expires = 0 ind øverst på siden, men er alligevel nødt til at bruge opdater knappen, for at få det nye billede med. Har nogen en løsning på dette problem - kan man eventuelt skrive i programmet at alt fra en given side ikke må lagres i cashen?
Avatar billede teamdev Novice
29. maj 2002 - 14:28 #1
Har du prøvet
response.expires = -1
Avatar billede a1a1 Novice
29. maj 2002 - 14:33 #2
response.expires = -1442
?

det kan være at dette vil du

Response.AppendHeader("O.K.", "22O")

skulle fortælle browseren at siden ikke er "helt god" (status 200 er normal / OK), og derfor tvinge browseren til at revalidere hele indholdet (at læse det hele ind hvergang )
Avatar billede a1a1 Novice
29. maj 2002 - 14:46 #3
duede det ?
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
29. maj 2002 - 15:21 #4
Jeg er lige ved teste det - havde lige en tlf - skal nok vende tilbage!
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
29. maj 2002 - 16:22 #5
Det virker Sgu perfect, men med response.xpires = -1 - hvad gør denne funktion egentlig? Jeg har et hav at info om response.Expires = 0 , men ikke denne funktion.
Avatar billede a1a1 Novice
29. maj 2002 - 16:44 #6
-1442 sætter udløb til for mere end en dag siden..
0 sætter tiden til med det samme

det er noget den sender til din browser som fortæller den hvornår at den skal hente en ny version af siden (billedet ;) ) (i stedet for at kigge i tempinifiles mappen)

forskelle på server tid og din computers tid, kan så betyde at siden ikke er blevet "for gammel" endnu.
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
29. maj 2002 - 16:57 #7
OK - tak for det!
Avatar billede teamdev Novice
30. maj 2002 - 09:58 #8
ditto for -1
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
30. maj 2002 - 14:57 #9
Da jeg testede igen i dag gjorde den det galt igen men men
Jamen hallo - servertid og min computers tid stemmer ikke overens.
Derfor skal tiden vel sættes til - 20 hvis min computer er 20 minutter bagud.
Avatar billede a1a1 Novice
09. juli 2002 - 21:37 #10
-1442 (24timer og et minut )
så er den aldrig forkert :)
(havde ikke set din kommentar før nu...:) )
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
13. juli 2002 - 18:20 #11
Tak for din tilbagemelding - skidtet virker perfekt nu. Alt er OK og tak for hjælpen til alle - det har været kanon!!!!