Avatar billede backslash Nybegynder
29. maj 2002 - 11:39 Der er 13 kommentarer

Den lille Havfrue

Jeg vil gerne have svar på mine spørgsmål:

1. Hvem har lavet Den lille Havfrue?
2. Hvem har ellers rettigheder til Den lille Havfrue?
3. Har Den lille Havfrue eller dele af den været stjålet, hvis ja, hvornår og af hvem?
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
29. maj 2002 - 11:43 #1
Hun har mistet sit hovede en del gange.. mener nok at det havnede i en sø, men andet ved jeg ikk´! :o)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 11:43 #2
Avatar billede backslash Nybegynder
29. maj 2002 - 11:43 #3
Kan du ikke svare lidt mere direkte?
Avatar billede foodear Praktikant
29. maj 2002 - 11:44 #4
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 11:45 #5
Figuren af Den lille Havfrue på Langelinie er en gave til København, skænket af brygger Carl Jacobsen og udført af billedhuggeren Edvard Eriksen.

Den 1. september 1961 fik havfruen malet sit hår rødt og blev iført brystholder og trusser.

Den 28. april 1963 blev hun overmalet med rød maling.

Den 24. april 1964 blev hovedet savet af for første gang. Kunstneren Jørgen Nash tilstod ugerningen i sin bog i 1997.

Den 15. juli 1976 blev hun overmalet igen.

Den 22. juli 1984 mistede hun sin højre arm, men allerede dagen efter blev armen afleveret til politiet af 2 unge mænd, som havde amputeret armen i fuldskab.

Den 5. august 1990 opdagede man at der var gjort forsøg på at save havfruens hoved af, hovedet var savet halvt af, der var et 18 cm. langt snit.

Den 6. januar 1998 om morgenen, blev det opdaget at havfruen igen havde mistet hovedet.
Avatar billede backslash Nybegynder
29. maj 2002 - 11:45 #6
Hallo?

Kan du ikke svare på spørgsmålene, istedet for at jeg selv skal søge efter dem?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 11:46 #7
Søge? Hvor doven har man lov til at være.
Avatar billede backslash Nybegynder
29. maj 2002 - 11:47 #8
Fx:

1. Jørgen Nash
2. ?
3. ?

Svar venligst sådan!
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 11:50 #9
Rend og hop. Jeg har svaret.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
29. maj 2002 - 11:50 #10
backslash>>> *LOL*! Du er da for doven man!!!

Hvis du vil have mere hjælp, må du sq forhøje dine points... folk får ikke særlig meget lyst til at hjælpe dig, hvis du bare sidder der og "kræver" en masse...!!!(!)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
29. maj 2002 - 11:53 #11
backslash>>> Nu har schulze svaret på hvad der skete med den lille havfrue, i hvilke år... og der står endda også dato´er!!

Nu må du da selv kunne tage lidt initiativ og selv finde navnene på dem der gjorde det....

Tænk på.... at måske har man slet IKKE fundet ud af hvem der gjorde det?? Måske ved man kun at det var Jørgen Nash der gjorde det første gang, men de efterfølgende gange fandt man aldrig ud af det??

Think about it...!
Avatar billede opdat Nybegynder
29. maj 2002 - 15:15 #12
migigen - alle stiller spørgsmål her inde af 2 grunde,

1. De kan ikke finde svaret selv, har et problem de ikke selv kan løse

eller

2. De er for doven til selv at søge.

Det er jo netop også derfor at han har udlovet point...

/opdat
Avatar billede vendelbjerg Nybegynder
29. maj 2002 - 19:15 #13
HC Andersen har skrevet den lille havfrue. Hans familie har redigheder på historien og statuen er rejst med tilladelse af hans familie. og overn over kan du se resten.