Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 20:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Keyboard laver bippe lyde

Når man som fx holder flere taster nede i Counter Strike så sker det til tider at keyboardet bipper og spillet laver nærmest et ophold når det sker. På mit tidligere keyboard var det helt sygt når jeg for eksempel gik skrådt fremad, det er ikke så slemt på det jeg kører med nu, men jeg ville gerne høre om der var nogen der kendte til et keyboard der ikke gjorde dette overhovedet eller en måde hvorpå at fjerne denne advarsel eller hvad det nu er?
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:00 #1
Det er forresten ikke kun i CS at det sker, det sker også hvis man holder flere taster nede i windows eller dos
Avatar billede werd Nybegynder
28. maj 2002 - 21:04 #2
det er ikke keyboardet der bipper men den lille dos-højttaler der sidder inde i selve computeren!!!
Avatar billede xpx Nybegynder
28. maj 2002 - 21:05 #3
Hehe.. Det er virkelig sjovt :]

Nej, det som er problemet er, at der er nogle keyboards laver noget sjovt noget, når der er flere end 3 taster som er trykket ind (på samme tid). Man kan dog ikke komme til at lave noget ved det.
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:05 #4
Ja men det er pga keyboardet at den bipper, ikke?!
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:07 #5
det er fordi du fylder din keyboardbuffer (der er ikke plads til flere tryk, før den har behandler dem du alledere bruger)
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:08 #6
Er det ikke muligt at forøge denne buffer?
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:08 #7
det er ikke i keyboardet, men i computeren.
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:08 #8
Det vil jeg tro... men har aldrig haft brug for det :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:08 #9
et keyboard har en buffer der fyldes med de tegn der modtages når man trykker en eller flere taster ned, denne buffer bliver overfyldt og der udsendes en advarsel i den lille kabinethøjtaler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:11 #10
iøvrigt er der 2 slags koder fra keyboard til computeren, det ene er en scankode og det andet er en tastekode.
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:11 #11
Problemet er at når man i spil eksempelvis oldies som Mortal Kombat vil lave diverse comboer så kan det jo godt gå hen og blive tricky, derfor ville det være rart med en større buffer eller whatever.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:13 #12
den buffer kan ikke laves større end den er skabt til fra systemets side.
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:15 #13
Og siden bufferen sidder i PC'en så er der ikke andet at gøre end at få et nyt bundkort eller hva?
Avatar billede dazzler Nybegynder
28. maj 2002 - 21:18 #14
Okay den næste der kommer med et svar får points'ene
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:25 #15
- prøv først at se om du har de nyeste drivere installeret...
Avatar billede frozty Nybegynder
28. maj 2002 - 21:28 #16
Tror nu ik lige det er meget at gøre ved det, jeg har et helt nyt bundkort og tastatur og har stadig problemer med det, og hvis du vil fjerne advarslen skal du pille din pc speaker fra, det gør du ved at tage ledningen ud hvor der står speaker på ( sidder på mobo )
Avatar billede soreno Praktikant
28. maj 2002 - 21:30 #17
det med bufferen er ikke den hele sandhed, det har noget med keyboardets opbygning at gøre og det kan bla. læses her:
http://www.angelfire.com/mn2/arcadecontrols/matrix.html
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:30 #18
... har du forresten været inde i Kontrolpanet -> Keyboard og sat Repeat delay mm. så det passer til dit (for)brug?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:30 #19
det hjælper jo ikke at fjerne højtaleren, bufferen vil stadig blive overfyldt, det eneste du kan prøve er at sætte hastigheden til maks i bios og i Windows.
Avatar billede soreno Praktikant
28. maj 2002 - 21:31 #20
(læs det om ghosting)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:32 #21
på nogle bundkort kan man ydermere ændre frekvensen, min står f.eks. på 8Mhz som standard, men det skal du checke i bios hvor du også kan ændre på keyraten.
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 21:34 #22
vil også trække min udtagelse tilbage - da jeg hører andre har haft held af at skifte keybord... Har du mulighed for at låne et, og tjekke om det løser problemet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2002 - 11:30 #23